Jump to content

Trenger råd ang rustbelegg på plastbåt.

andgra

Recommended Posts

Biltema har også en vannlinjerens. Oksalsyre. Ble mektig imponert over den til å ta andre flekker på plasten. 

Husk vernebriller og gummihansker! (Og jeg liker dem vanligvis ikke. Men akkurat når man jobber med slikt er det svært viktig.)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Om jeg ikke husker feil , så er ferro-bet rustvasken oksalsyrebasert, mens rustfjerneren er fosforsyrebasert....? 

Rustfjerneren inneholder i tillegg sink, som legger igjen et hvitaktig skikt av sinkfosfat på de behandlede metallflatene

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

33 minutes ago, Ingar said:

I motsetning til salt syre. Som etter min mening bør holdes langt unna alt som har med båt å gjøre.

Hvorfor det? Har nettopp brukt det på båten på det gule belegget som kommer i/over vannlinjen. Pensle på og se det gule belegget bli borte før du får sagt "onkel" og skyll av. Og rura blir "kokt".

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg kan bekrefte at produkter som er ment til å ta vekk flyverust på billakk fungerer meget godt til dette formålet
Det lå en fastnøkkel og en raiser på badeplattformen min over vinteren noe som hadde satt fotografiske avtrykk på badeplattformen.
Dette fjærnet jeg veldig enkelt med en liten sprut i fra sprayflasken og skylte med ei bøtte vann.
Det var så enkelt og ble så bra at jeg gikk over gelcoten rundt rekkesøttene også med samme resultat.
Ikke det at de var så ille men noe misfarging var det.

Redigert av pipe (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...