Jump to content

Noen bedre?


PanPan

Recommended Posts

Alvorlig talt da. Det er da båter vi snakker om..ikke barna våre.

 

Ikke mobb båten min, liksom? :confused:

 

Om jeg mener at et hus, en båt, en sofa, en bil etc. etc... er stygg, så kan jeg da si ifra at det er min smak uten at noen kaller meg en mobber og idiot?

Tar ikke følelser litt overhånd her?

 

Til småbarn sier man " Så fiiin" - selv om tegningen er uforståelig og slettes ikke pen. Voksne mennesker derimot... :rolleyes:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

IDIOTISK

Ser helt klart poenget, i forhold til at vår "mobbing" kan påvirke et evt. salg.. Utover det, så synes jeg vi skal få lov til å si hva vi mener om forskjellige båter.. Hadde det vært Windy som hadde laget og solgt denne båten, så hadde aldri "mobbingen" vært et problem. :smash:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

ja du kan si ifra at båten er stygg. men er det nødvendig å latterliggjøre den på nettet, med noen tusen visninger på dette temaet..??? intern latter om en båt er greit. båten er også litt mer enn en gjenstand for endel menesker, de kan ha lagt ned 100 vis av timer på den. kjenner selv en som vil selge sin båt pga at folk ler av den. ingen annen grunn. kaller ikke dere idioter. det er dere helt sikkert ikke , men å legge sånt på nett, synes JEG er idiotisk.(handlingen) forventer ikke at dere er enig med meg der. :-)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

:nono:

Vi må nok erkjenne at enkelte også her liker å harselere med andres båter og på andres bekostning, det ser vi jo i denne tråden og tidligere i andre tråder også.

 

:yesnod: Enig....

 

Det er særlig en annen tråd jeg synes er rimelig uverdig, nærmest en føljetong om princesse-nykker, med bilde, link til annonse osv osv :nonod: :nono:

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke snakk om å ha råd eller ei... Som det har blitt nevnt tidligere, så er båten sikkert sinnsykt praktisk for eieren, kanskje han synes den er fin også. Ingen har sagt at alle de som har båter som er "annerledes" (diplomatisk? :wink: ) har dårlig råd...

Spør du meg, så er det verre med de som låner seg fra gård og grunn, for å cruise rundt med et statussymbol, med eller uten CBC dekk...

BTW: Ser at du skal selge Hifo'n din. Du trenger ikke frykte at den blir "mobbet." :smiley:

Redigert av Boywonder (see edit history)

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Heldigvis så er det opp til hver og en hva slags båt man føler behov for å ha. Dvs foreløpig siden Kristin vet å legge pinner i hjulene :headbang:

 

Noen har båt til flere mill, noen til noen skarve tusenlapper, noen har hytte, noen har begge deler, noen har kassebåt på hjul og fortelt, noen har pinnebåter og noen sover under broen over Akers elven..... :lol:

 

Det fine er at alle har muligheten til å velge hva som passer seg selv og sine :flag:

 

Respekt for alles behov og ønsker er en dyd av nødvendighet.

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Respekt for alles behov og ønsker er en dyd av nødvendighet.

Dette strider helt klart mot jantelovens første og eneste prargraf.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

mange gode innlegg her. men det jeg mener er at noen har jo lagt sjela si i å få en finere båt, ikke gøy da at den kommer som et humor inslag på nettet. hva om noen synes huset deres (de kritiske) ble lagt ut på nett for latterliggjøring. pga form eller farge.. men ellers synes jeg dette stedet er kjempemessig.. hifoen er tilsalgs ja , men til håper ikke den blir solgt ( det ser du litt på prisen) da jeg har lagt litt for mye arb i den og det er en kjempe fam båt.. skulle bare så gjrene hatt litt bedre fart.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Fleiping bør vi tåle ja, i allefall så lenge vi fleiper og harselerer med egne båter og tabber.

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Så bør vi kanskje også tåle litt pepper om hvordan andre oppfatter vår båttype. Om båtens utseende er stygg eller pen er som kjent en subjektiv oppfattning. For min egen del blåser jeg i hva andre mener om utseeende til min båt. Når det gjelder kommentarer og meninger om båtens kvalitet og hvor praktisk den er i bruk så ser jeg gjerne at det bygger på praktiske erfaringer.

Ellers så er det viktigste at eieren er fornøyd med sin egen båt. Om andre mener at det en dårlig båt så er det kun en subjektiv oppfatning, hverken mer eller mindre.

 

Alle vet at Bavaria er noe dritt, ikke sant Sydvesten :lol::wink:

 

Tillegg: NB har elendig ledelse, det vet jo alle - i hvertfall en kar fra Stord.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det virker som alle vet at Bavaria er noe dritt ja, i allefall de som aldri har hatt en slik båt, og spesielt de som aldri har satt sine ben i en slik.

 

Men du vet OLPI, vi føler jo med dem og forsøker se på dem med forståelse, men lett er det ikke. fritt gjengitt fra en annen mere kjent pinnebåt eier. :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

I allefall om de har bensinmotor da

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

"alle bør tåle å høre at båten \typen er stygg" olpi. ok det. men hva er det iboende i dere som har behov for å slenge dritt\harselere\latterligjøre\ andres båter ,selv om dere mener de har en "styggere" båttype en deres egen. skjønner bare ikke hva som er så gøy med sånt. ????????

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...