Jump to content

Motorstopp 2007 Suzuki 140


Duster

Recommended Posts

I dag skulle jeg en tur på sjøen, og startet motoren som vanlig. Jeg lot den gå på sakte i ca 10 minutter, så økte jeg gasspådraget til ca 50% i et par minutter, og deretter til ca 80%. Alt virket ok, men etter et par minutter begynte omdreiningen sakte å gå nedover, jeg ga full gass, men det virket ikke som om det nyttet noe særlig, så jeg slakket av igjen til 75% gasspådrag. Jeg la merke til en ørliten ujevn gange, og 1-2 minutter etterpå kuttet motoren tvert. Kjente svilukt, og så litt røyk sive ut fra motordekselet. Slo på tenningen igjen, og da kom check engine lampen på med et enkelt pipesignal, men starteren slo ikke inn. Varsellyden kom på med 1 pip pr ca 10 sekund mens check engine lampen lyste konstant. Tok av motordekselet, og så at dekselet på den sorte boksen der alle ledningene går inn i, var delvis deformert/smeltet. La merke til at motor-tilten på siden av motoren virker heller ikke.

Har noen en teori om hva som kan ha skjedd?

Redigert av Duster (see edit history)
Link to post

Heh, nei- Syntes bare fjordgrynt hadde så fin forklaring på virkemåte i moderne elektronikk :)

Og så svaret ditt "Det skjønner eg" :)

 

Men å komme med noen teorier etter din første post er ikke så lett, blir bare tipping.

Du må nok plukke av det smeltede dekselet og ta en titt. (Regner med det er dekselet til sikringer/releer osv)

Et bilde hadde nok og hjulpet.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...