Duster Startet 11.August.2018 Del på Facebook Startet 11.August.2018 (redigert) I dag skulle jeg en tur på sjøen, og startet motoren som vanlig. Jeg lot den gå på sakte i ca 10 minutter, så økte jeg gasspådraget til ca 50% i et par minutter, og deretter til ca 80%. Alt virket ok, men etter et par minutter begynte omdreiningen sakte å gå nedover, jeg ga full gass, men det virket ikke som om det nyttet noe særlig, så jeg slakket av igjen til 75% gasspådrag. Jeg la merke til en ørliten ujevn gange, og 1-2 minutter etterpå kuttet motoren tvert. Kjente svilukt, og så litt røyk sive ut fra motordekselet. Slo på tenningen igjen, og da kom check engine lampen på med et enkelt pipesignal, men starteren slo ikke inn. Varsellyden kom på med 1 pip pr ca 10 sekund mens check engine lampen lyste konstant. Tok av motordekselet, og så at dekselet på den sorte boksen der alle ledningene går inn i, var delvis deformert/smeltet. La merke til at motor-tilten på siden av motoren virker heller ikke. Har noen en teori om hva som kan ha skjedd? Redigert 11.August.2018 av Duster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Duster Svart 12.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2018 Det skjønner eg. Men lurte på om noen hadde teori om hva årsaken til elektronikkhavariet kan være. Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 12.August.2018 Del på Facebook Svart 12.August.2018 (redigert) Redigert 12.August.2018 av Kasper22 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Duster Svart 12.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2018 Glemt teksten? Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 12.August.2018 Del på Facebook Svart 12.August.2018 Heh, nei- Syntes bare fjordgrynt hadde så fin forklaring på virkemåte i moderne elektronikk :) Og så svaret ditt "Det skjønner eg" :) Men å komme med noen teorier etter din første post er ikke så lett, blir bare tipping. Du må nok plukke av det smeltede dekselet og ta en titt. (Regner med det er dekselet til sikringer/releer osv) Et bilde hadde nok og hjulpet. Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 12.August.2018 Del på Facebook Svart 12.August.2018 Jeg hadde litt samme symptomer på en 100hk yamaha til min far i sommer. 30A hovedsikringen viste seg å ha røket. Det var da spenningsregulatoren som var årsaken til det og når mekaniker byttet den sa han at det hadde vært ganske nærme brann der... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.