Lingefan Startet 12.August.2005 Del på Facebook Startet 12.August.2005 Noen som vet noe om disse båtene? Vi har en Selco 13 Select på hytta som bare har ligget og råtnet inntil jeg i sommer tok meg mot til å pusse opp denne båten. Den har fått dyp mørk blå stripe øverst, den er malt hvit ellers og har blå vannlinje-stripe samt hvitt bunnstoff. Før så den helt jævlig ut. Min bestefar kjøpte denne ny hos Selco på Lysaker (lagdes der visstnok den gang) med 18hk Evinrude. Nå skal den få ny 15hk Yamaha og lanterne. Noen som vet hvor jeg får tak i teak-tofter til denne? Og ikke minst teakdetaljer til akterspeilet... Siden båten kun veier 70kg så er 15hk veldig mye. Noen som har noe historie om merket Selco? De er jo Skibsplast idag, men når byttet de navn? Har hørt rykter om at denne er kanskje den aller første plastbåten som ble serieprodusert. Stemmer dette? Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Allan E Svart 12.August.2005 Del på Facebook Svart 12.August.2005 Har du et bilde så er det lettere å kunne gi deg noe svar. Jeg betalte 700,- for 4 meter 25x100mm bord hos Hansen&Arntzen båtbyggeri. Burde holde til toftene dine. Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 12.August.2005 Del på Facebook Svart 12.August.2005 Har tidligere registrert flere med kunnskap om disse båtene her på baatplassen. Her er i alle fall ett tips om Selco Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Batdilla Svart 12.August.2005 Del på Facebook Svart 12.August.2005 Noen som vet noe om disse båtene?Gjør et søk så finner du en masse innlegg om Selco. Emneoversikten er en annen måte å finne trådene på. Senest i går postet jeg et innlegg med referanser til steder med info om Selco. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.August.2005 Del på Facebook Svart 12.August.2005 Noen som har noe historie om merket Selco? De er jo Skibsplast idag, men når byttet de navn? Har hørt rykter om at denne er kanskje den aller første plastbåten som ble serieprodusert. Stemmer dette? <{POST_SNAPBACK}> Selco ble overtatt av Fjord. Første plastbåten som ble serieprodusert i Norge er såvidt jeg vet, en Ancas-jolle. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lingefan Svart 12.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2005 (redigert) Takker for gode tips. Fant båten her og den heter visst Selco 13 Selfisk. Den veier 110kg (visste den var lett). Utrolig artig. Den må være 61 modell. Vi kjøpte den nemlig på Lysaker og i hvert fall før 1963. http://home.online.no/~jakke/images/Selco%2013%20Selfisk.pdf Slike Mahogney-tofter er ønsket. Idag er det plasttofter (lys blå og stygge) da mahogneytoftene sprakk ganske tidlig. Fader for en tøff båt disse er ;-). Flytemiddel i den doble bunnen og saker! Skal shine treverket i siden slik at det blir som nytt. Vi har den pastell-grønne utgaven, men nå er den øverste "bretten" på skroget utvendig dyp blå, mens ned til vannlinjen er hvit, samt en blå vanlinjestripe nederst og hvitt bunnstoff. Ser ut som en Windy eller noe, hehe. Skal finne et bra navn til den. Har bilder av den på mobilen, hvordan får jeg vist disse til dere? Gladiator: Er det mahogneytofter du har? Eller teak? Her er forresten min båt: http://www3.autodb.no/cgi-bin/boat/detail.pl?nr=837482 Redigert 12.August.2005 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Lingefan Svart 12.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2005 Trenger forresten ny fendelist også. Det er vel ikke bare-bare på disse gamle typer fenderlist? Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
ivar Svart 12.August.2005 Del på Facebook Svart 12.August.2005 Gå til www.maritim.no , søk på fenderlist. Da ser du hvilke profiler de har tilgjengelig, burde være etpar der som passer. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Allan E Svart 12.August.2005 Del på Facebook Svart 12.August.2005 Gladiator: Er det mahogneytofter du har? Eller teak? Beklager men jeg har ingen tofter men det var pris og tilgang på mahogney jeg tenkte på i svaret mitt. Sitér dette innlegget Link to post
Neptun:) Svart 24.September.2011 Del på Facebook Svart 24.September.2011 du må laste bildene på pc ogå over til baatplassen, eller picasa, Sitér dette innlegget gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3 Link to post
margarus Svart 24.September.2011 Del på Facebook Svart 24.September.2011 vet ikke hvilken selco 13 du har men den jeg hadde var ikke vanntrukket i bunn men med 25hk så gikk den akkurat i plan med 2 voksene. med 40hk så var det en riktig så artig båt. 25hk ble minimum spør du meg på en slik båt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.