Fritjof Norlen Startet 12.August.2018 Link til dette innlegget Startet 12.August.2018 Har lyst til å kjøpe ny båt evt en banner 28 og lurer på hvordan den oppfører seg på sjøen osv... Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 12.August.2018 Link til dette innlegget Svart 12.August.2018 Har ikke direkte erfaring selv, men vet at man MÅ bruke lensetaklene riktig for å seile den, ellers kan man risikere å miste riggen. Seiler som ei stor jolle. Ikke akkurat en turbåt for en familie. Tror ikke sjøegenskapene er serlig gode. (OBS: jeg har ingen erfaringer med denne båten, bare ting jeg har hørt!) Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Fritjof Norlen Svart 12.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2018 enslagsgjest skrev for 1 time siden: Har ikke direkte erfaring selv, men vet at man MÅ bruke lensetaklene riktig for å seile den, ellers kan man risikere å miste riggen. Seiler som ei stor jolle. Ikke akkurat en turbåt for en familie. Tror ikke sjøegenskapene er serlig gode. (OBS: jeg har ingen erfaringer med denne båten, bare ting jeg har hørt!) Okay Sitér dette innlegget Link to post
Oystein Ny Svart 12.August.2018 Link til dette innlegget Svart 12.August.2018 Morsom båt ? Hadde en slik i noen år, HR versjonen. Seiler veldig bra i lite og moderat vind, når det blåser opp så må man ha litt erfaring ja ?. Vi plana flere ganger og hadde noen ufrivillig broatch og jibber. Men det er jo slik man lærer ? Når vi brukte den på ferietur så hadde vi fast 2 rev i storseil og gen2, da kunne vi sette babystag i fast posisjon. Litt mindre stress når vinden plutselig kom. Sitér dette innlegget Link to post
nofish Svart 12.August.2018 Link til dette innlegget Svart 12.August.2018 Seilte banner mye når eldstejenta var liten. Både regatta og ferieturer. Fungerte helt topp. Gøy båt å seile. Viktig å reve tidlig som det allerede er blitt sagt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.