Trond J Posted October 16, 2002 Share Posted October 16, 2002 Hei er det noen som har kunnskap om hvordan det er og bytte tettninger på ingående aksel på et 280 drev,og hva som må demonteres. Hilsen Trond Jansen Quote Trond J Fjord boat club Link to post
Per Atle Posted October 16, 2002 Share Posted October 16, 2002 Veldig enkelt; Løsne gummibelgen, (det har du sikkert gjort allerede siden du har funnet ut at du må bytte pakninger :-) Skru av øvre gearkasse (den første 90 graders vinkelen på drevet, denne sitter i 4 skruer, 2 bak gearveksel dekselet, og 2 fra undersiden. Tomme unbrako, 5/16 hvis jeg ikke husker feil. Når du har øvre kassa av, skrur du av de 4 unbrakoboltene som sitter rundt ringen der hvor gummibelgen festes, så trekker du ut knuteakselen av den øvre kassa. Så bytter du simmeringen, og helst sliteringen og. Sliteringen har lett for å bli stygg hvis du noengang har hatt saltvann i belgen, og er den dårlig vil den ødelegge den nye simmeringen etter kort tid. NB! Husk på den lille tynne O-ringen bak sliteringen, mellom denne og knuteakselen. Pass også på at du får alle shims på plass på rett sted, det vrimler av dem inne i et VP-drev. Husk ny O-ring mellom øvre kassa og mellomsteget når du setter det sammen igjen. Ta en kikk på http://216.37.204.206/Actionsports/Volvo_o...asp?Type=12&A=5 , der finner du delelister, delenummer, og exploded views. Jobben er gjort på 2 timer og en pils. Lykke til ! Quote Link to post
Trond J Posted October 16, 2002 Author Share Posted October 16, 2002 Hei Per Atle takker for et godt forklart svar da får jeg vel sette igang med dette. Hilsen Trond Quote Trond J Fjord boat club Link to post
68 GT Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 j vfdsllllllllllllllllllllllllllllllllll Quote Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.