Jump to content

Nmea2000 blackbox på kad42


Eika

Recommended Posts

Noen her inne som har erfaring med Black box på vp kad42p-a? 

 

Kad42 sender vel ut kun analoge signaler på motordata som turtall, silketrykk, oljetemp, vanntemp. 

 

Den berømte blackbox'n skal vist gjøre om de analoge signalene til digitale, sånn at man kan kjøre det via nmea2000 og få alt inn på plotteren 

Redigert av Grønngylt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var inne på samme tanken på en analog yanmar. Fant ganske raskt ut at nytten ikke stod i forhold til prisen. Koster litt de boksene så jeg vet ikke... Eneste fordel som jeg kan se er at man kan sette alarmer. 

Hadde man fått fuelflow og slikt så kunne det vært interessant. 

 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

42`n er heil-analog det er riktig det. Ingen digital styring der.

Eg har Actisence på mine motorar, det fungerer veldig greit, men eg er misfornøgd med ein ting og det er at dei analoge signala ikkje er råd å kalibrera. Kun mulighet til å velgja givar / instrumenttype i forhold til eit ferdig oppsett. Dette er ikkje optimalt ihht. nøyaktighet.

Actisence har lova ei softwareoppgradering der dette er inkludert, men det skjer lite..

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...