Jump to content

Veiledning ifm reparasjon av skade på bunnstoff - Nordkapp Enduro 605

John_Kr

Recommended Posts

Trenger bare litt veiledning på hvordan går jeg frem, se bildene. Dette er en skade som var på båten når jeg fikk den, skaden er kommet ifm at båten har stått på noen spesialtraller med hjul. Dette er strengt talt en reparasjon som leverandøren burde oppdaget og fikset på før jeg fikk båten, men den gang ei... Nå er båten på land hjemme hos meg og reparasjonen blir gjort her hjemme.

Se på skaden og kom gjerne med forslag til hva jeg bør gjøre. Først tenkte jeg å fjerne det svarte, enten er dette gummi eller plast, ikke vet jeg. Så er bunnstoffet revet noe opp, selve båten er ikke skadet. For å få til en fin overflate så kan kanskje sparkel benyttes før påføring av bunnstoff. Har tenkt å vaske bunnen av båten først med noe såpe/vann, dette grønne er det som jeg ikke fikk av etter høytrykkspyler, får det sikkert av med en skuresvamp eller lignende. Hva bør jeg bruke av midler for å få av det sorte, rengjøring av bunnen generelt og rengjøring før eventuelt påføring av sparkel og bunnstoff?

WP_20180813_10_28_19_Pro.jpg

WP_20180813_10_29_16_Pro.jpg

WP_20180813_10_29_37_Pro.jpg

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Fikk av det svarte delvis med hobbykniv, white-sprit og skuresvamp, lurer på om jeg skal slipe litte etterpå... Slik jeg oppfatter av en Nordkapp filmsnutt så er båtene smurt med Hempel Hard Racing, men jeg kan ta en svamp og gnu på bunnstoffet og svampen blir grå, det er vel kanskje normalt ...

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Hva har det å si egentlig? Blir det synlig for andre når du hopper i bølger? Så lenge det ikke er skrapt gjennom primeren ville jeg bare stoffet over. Hvis du er snobbete kan du ta en pussekloss og pusse bort det svarte før du legger på nytt stoff, det er ikke noe problem. Hvis du er enda mer snobbete kan du vaske primeren med aceton i det området hvor bunnstoffet er helt skrapet bort, matte ned med slipepapir, prime over med et nytt lag, og legge på et lag hardt bunnstoff før primeren er helt tørr. Så legger du på et lag med selvpolerende i det harde før det er helt tørt. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...