Jump to content

Takluke Tresfjord 29AC, noen som vet hvor formen befinner seg?


Messy

Recommended Posts

Bare som en opplysning til alle:

Hvis man henvender seg til en annen i en tråd på forumet så sjekk status på vedkommende. I dette tilfelle vil du se at Messy ikke har vært innom siden november.

Det du kan gjøre er å sende ham en IM, da vil han få beskjed pr epost om at en melding venter.

 

(selve innlegget til messy er 4.5 år gammelt)

Link to post
Share on other sites

Noen bemerker det med høy tempratur samt av gassing fra batteriene, men meningene er mange.

 

Tidligere eier av båten hadde til og med batteri i aktercabinen undre hodet på ungene:-(

 

Jeg har i alle fall ikke noe problem med mye avgassing fra mine 3x115Ah batterier i kasser i motorrommet, så jeg tviler på om det er noe stort problem. med tanke på at motoren forbruker 3-4000 liter luft i minuttet i marsjfart så er det jo begrenset hvor varmt det kan bli nedi der. Jeg har ennå ikke måttet etterfylle batteriene, etter over to sesongers bruk.

 

Batterier like under hodet ville jeg forsøkt å unngå, skulle noe skje blir det fort farlig. Men man har ikke alltid så mye å velge i da, i en båt er man uansett nær det meste av installasjoner. Jeg ville i det minste hatt tette batterikasser med skikkelig lufting ut av båten.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Hei Messy. Meldte min interesse for å være deleier på formen og lage luker. Hva er status nå. Interessert i dugnad for å støpe flere luker?

 

Hei Fjordfanten,

 

Jeg har ikke gjort noe i denne saken etter forrige postering. Hvis det er flere som kunne tenke seg denne løsningen burde vi kunne kontakte forrige (kjente) eier og kjøpe formen. Det er jo en forholdsvis enkel form som også amatører bør kunne mestre.

 

Messy

Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining.

Link to post
Share on other sites

Hei du. Jeg driver og reparerer bla glassfiber for tiden og er klar til å lage takluker. Kan du ringe meg på 91192017 slik at vi kan avtale den videre prosessen. Jeg kan ta meg av dette om du synes det er greit. Høres.

 

Hei,

har delvis lokalisert taklukeformen. Skal være hos en person i Osterøy kommune, nord-øst for Bergen. Håper på mer info i morgen.

 

--Messy

Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining.

Link to post
Share on other sites

  • 10 år senere...
  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...