Jump to content

Bensin i oljen?


Jon-Kåre

Recommended Posts

Det lukter bensin av oljen på motoren, hva er da galt eller er det normalt.

 

På en bil til en kompis er det kommet oljefilm inn i ekspangsjonstanken til kjøleveska noen som vet hva som forårsaker dette.

 

 

Noen her på forum,et som kan svare på dette

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Hvis det er nylig kommet oljefilm i ekspansjontaken, kan vel dette tyde på defekt topppakning.

Det var ihvertfall tilfellet på min gamle "gode" Mondeo. Ta en CO test på kjølevannet eller se om det ser ut til at motoren "koker". slik var det på min... den kokte ikke det var eksosen som gikk i kjølevannet.

 

Espen (som nå kjører Chrysler :cool: )

Redigert av Haabet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Dersom du har mekanisk drevet bensinpumpe kan denne lekke bensin inn gjennom Topp / Blokk avh. av om den blir drevet av veiv el. kam. Pumpen kan lekke dersom membranen er ødelagt.

 

Er vel stort sett eneste mulighet du har til å få bensin i olja, dersom motoren tenner på alle fire....

 

Svein

Redigert av Svein H (see edit history)

Svein H

Link to post
Share on other sites

Hvis det er nylig kommet oljefilm i ekspansjontaken, kan vel dette tyde på defekt topppakning.

Det var ihvertfall tilfellet på min gamle "gode" Mondeo. Ta en CO test på kjølevannet eller se om det ser ut til at motoren "koker". slik var det på min... den kokte ikke det var eksosen som gikk i kjølevannet.

 

Espen (som nå kjører Chrysler :cool: )

<{POST_SNAPBACK}>

Etter lang kjøring med temp på over 20 grader ute sier han at det bobler fælt i tanken når han stopper og slår av motoren, er tempen mindre og turen kort merker han ingenting. Det er ikke noe vifte som starter etter at motoren er avslått, kun når motoren går. Har ikke lagt merke til om det bobler slik i min bil eller om vifte går. Hadde hvert fint å vite dette da vi har samme bil Chrysler Stratus

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...