Jump to content

Hvordan komme til septiktank i min Nordan 27 Family


gits_enur

Recommended Posts

Hei alle båtfolk. Jeg lurte på om noen her inne har byttet denne i sin Nordan Summer Family 27, noen gang. Tanken ser ut til å ligge i nærheten av toalettet mot styrpossisjon, altså da styrbord side. Jeg skal bytte denne, men klarer ikke helt å finne ut av måten å komme greit til. Derfor spør jeg andre som kanskje har etablert seg noe erfaring på området. All hjelp er god hjelp ?

 

Første sesong med båten for øvrig.  Er knall fornøyd med den. Sitter en Ford 2725E som  fungerer utmerket. 

Link to post
Share on other sites

Nå er vel mange av disse båtene litt hjemmebygde, så det er sikker ulike løsninger ute å går. Det er enkelte andre her på forumet som har selv-bygget slike, så det kan hende du får noen veldig presise svar på spørsmålet. Hvis det ikke skjer, er det kanskje mulig å ringe til NorDan Båtbyggeri på Evje (ikke det i Fetsund). De gangene jeg var i dialog med dem, var de veldig blide og imøtekommende vedrørende båtene.

 

Plasseringen du beskriver minner om den som var i min egen - men jeg hadde aldri noe trøbbel med den, så jeg kan ikke svare på spørsmålet.

Link to post
Share on other sites

Okay.  Skal prøve det. Legger merke til røret som er inngangen til tanken stikker opp rett ved utløp av toalett. Kanskje 15cm fra pumpa. Begynte å lure på om tanken kunne ligge under toalettet og så videre bak. Er ikke store tanken, og den lekker gass, så er moden for utskiftning ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...