Jump to content

Spesiell kartlupe?


Hallaron

Recommended Posts

Jeg er optiker og jobber i et firma som imorterer høykvalitetsluper til Norge. I dag fikk jeg imidlertid en telefon jeg ikke sjønte så mye av. Det var en kune(ikke butikke, men privatperson) som etterlyste en spesiell kartlupe til bruk i båt, denne skulle etter sigende koste ca 3000,- Selv har jeg bare et par "vanlige" luper i båten, og har aldri hørt om en spesiell kartlupe. Noen som har vært borti noe slikt?

1/2-geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

http://www.celestaire.com/catalog/products/4320.html

 

Bilde

 

http://www.western-marine.com/page147.htm

 

Bilde

 

Bilde

 

disse ligger mellom NOK 100 - 300 her borte

 

Husker å ha sett noe ombord i et supplyskip for litt siden, men ville nok ha blitt ganske OTT ombord hos meg..... men er sikkert i den prisklassen som du siterer....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

hmm... ja, nei, jeg tror ikke det var noe slikt det var spurt etter, variantene på de to øverste bildene finnes i et utall varienater og er vanlig "melk og brød -luper". Den nederste hadde unektelig noe mer maritimt over seg og det kan muligens være noe slikt han var på jakt etter, men 3000,- var jo ganske drøyt for en slik sak da... Får ta det opp med ham om han ringer igjen...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...