Sequoia Startet 17.August.2018 Del på Facebook Startet 17.August.2018 (redigert) Jeg skal se på en båt i Stockholm. Den har en LOA på 13,5 meter, bredde på 4,3 meter, og høyden regner jeg man kan legge sammen height above waterline 3,4 m, og draught som er 1,1 m, så totalt 4,5 meter. En veldig grov opptegning av sjøveien fra Stockholm til Hvaler tilsier 600 nm og jeg må innrømme det høres vanvittig kjedelig ut, - så jeg tenker mer på veifrakt fra Stockholm til et sted mellom Göteborg og Uddevalla. Om den skal fraktes på land ser jeg for meg trekkvogn med svanehenger, følgebil og fullt kalas. Noen som tør gjette på pris, og/eller kjenner til firmaer som gjør dette i Sverige? Redigert 17.August.2018 av diaX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 17.August.2018 Del på Facebook Svart 17.August.2018 Unskyld! Men teksten din kan se ut som en Google oversettelse. Den blir litt vanskelig å tyde, eller flertydig. Kan du konkretisere spørsmålene du ønsker svar på litt bedre Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Sequoia Svart 17.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2018 aileenll skrev 3 minutter siden: Unskyld! Men teksten din kan se ut som en Google oversettelse. Den blir litt vanskelig å tyde, eller flertydig. Kan du konkretisere spørsmålene du ønsker svar på litt bedre Ok? Vel, hvis du legger merke til tegnsettingen er det -ett- spørsmålstegn i teksten. Det første avsnittet er informasjon om båtens dimensjoner og vekt, og et rasjonale for bakgrunnen til spørsmålet. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 17.August.2018 Del på Facebook Svart 17.August.2018 Jeg hører Göta kanal er en opplevelse verdt å få med seg, så hvorfor ikke ta turen på egen kjøl? Det finnes en «dokumentar» om turen: Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Kallethekid Svart 17.August.2018 Del på Facebook Svart 17.August.2018 Hva med Göta kanal? Hvis det er mulig å få noen å frakte en så bred båt tror jeg det blir veldig dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 17.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2018 Popeye70 skrev 1 minutt siden: Jeg hører Göta kanal er en opplevelse verdt å få med seg, så hvorfor ikke ta turen på egen kjøl? Det finnes en «dokumentar» om turen: Jeg hater ferskvann. Har heller ikke tid pga jobb. Den "dokumentaren" er det lenge siden jeg har sett :D Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 17.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2018 Kallethekid skrev 2 minutter siden: Hva med Göta kanal? Hvis det er mulig å få noen å frakte en så bred båt tror jeg det blir veldig dyrt. Jeg gjorde et Google-søk og fant et par firmaer. Har sendt de en forespørsel så får jeg se. Mistenker du har rett. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 17.August.2018 Del på Facebook Svart 17.August.2018 Hva med å spørre Bjørn L på forumet eller SAP 2000. De er jo drevne på dette Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
sap_2000 Svart 17.August.2018 Del på Facebook Svart 17.August.2018 (redigert) Kan skrive under på at veien rundt er langdryg, selv med rask båt. Tok turen i fjor. Det var noe under 700 nm til Oslo og tok 3 dager. Tråd om den turen finner du under her Om båten bare er å flytte inn og bruke, samt at du har tid så hadde jeg jeg definitivt ikke latt sjansen gå fra meg til å ta gøta kanal hjem. Eneste grunnen til at vi ikke gjorde det var tidsklemme. I høysesongen var det heller ikke mulig å få ekspresspass (3 dager), så det hadde blitt 5 dager på kanalen før man kom til Väneren. @oberst1 hentet også en båt i Stocholm i fjor og lagde en fin tråd med mye god info og flotte bilder her: Hva slags båt er det snakk om? Med totalhøyde på båten ~4,5 meter og bredde på 4,3 så tror jeg du er i grenseland ang transport. Mener absolutt maks høyde er 4,8 meter og da må båten komme helt ned i svanehengeren så bunnen nesten subber asfalten. Blir ofte endel nedrigging av antenner, targa, vindskjermer etc. Har lest om utfordringer med avklippet kabler, sikafuger som ikke er tette lenger, ødelagte plexivindskjermer osv osv ved transport av større båter på vei. Om propeller og ror må fjernes så blir det litt ekstra jobb også. Vanskelig å gjette pris om den er mulig å frakte på landeveien, men med følgebil, kran i begge ender og endel ned og opprigging så kan jeg tenke meg pluss minus 100k. Redigert 17.August.2018 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.August.2018 Del på Facebook Svart 18.August.2018 Gøta Kanal er en kjempeopplevelse. Jeg har vært inne i deler av den. Så anbefaler virkelig en slik tur. Men det er lurt å forberede seg litt. Sånn er det jo enklere å gå rundt. Men atskillig lenger. Du må gjerne si fra om du trenger hjelp til eventuell frakt hjem. Kan bistå med både råd og tid om du finner det ønskelig. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pitbullo Svart 18.August.2018 Del på Facebook Svart 18.August.2018 kanskje billigere å få noen til å kjøre båten vannveien for deg? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.