alekbeck Startet 19.August.2018 Del på Facebook Startet 19.August.2018 (redigert) Har gått til innkjøp av en Oeanmaster 660 BR (Bow Rider). Jeg er fornøyd med båten, men syntes at det er litt merkelig fra leverandøren sin side og ikke sette inn en lukkbar dør mellom vindskjerm og sitteplasser i bauen. (se vedlagte bilder). Lurer på om noen har forslag til hvordan dette kan løses? Ville tro at det er flere der ute som har fått dette spesialtilpasset? Hvilke firmaer utfører i så fall slikt arbeid? Redigert 19.August.2018 av alekbeck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Har du spurt leverandør om de har i tilleggssortimentet sitt ?? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Det er fort gjort selv om leverandør ikke har i tilbehørslista. Kjøp passende bit Lexan plastplate, to hengsler med skruer og en lukelås. Hvis du kommer til innvendig i konsoll, er det best med skruer med stor skive og låsemutter på innsiden... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Jon-Kåre Svart 16.Desember.2018 Del på Facebook Svart 16.Desember.2018 Bortsett fra at prisen på en slik lexanplate er forferdelig lurer jeg på om man greier å lage en knekk i den. Jeg har samme problem som trådstarter da jeg nettopp har kjøpt meg en brukt Modesty 680 Bowcruiser. Her mangler og dør nede noe som jo ikke er mindre idiotisk og holdt på å få meg til å kutte ut båten før jeg slo meg til ro med at jeg kunne lage en selv. Grunnen til at jeg må vinkle er at døren må settes cirka3-4 cm foran nedkant på den døren som er der for å ikke komme i konflikt med vippedør som inneholder bluss og vannkran. Forslag til billigere materiell en lexan mottas med takk. Stykket jeg trenger bør være 50X95 cm og 10mm tykt og lexan gir en pris på 2350,- så kommer hengsler oglås i tillegg Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Komodo Svart 16.Desember.2018 Del på Facebook Svart 16.Desember.2018 Acryl. Hør med Finn Løken om han har: https://finnloeken.no/ Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Jon-Kåre Svart 16.Desember.2018 Del på Facebook Svart 16.Desember.2018 Ja der var det mye rart å finne, får prøve en telefon å høre hva de har og om de selger til småkunder(private) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
jørn Svart 16.Desember.2018 Del på Facebook Svart 16.Desember.2018 Hvorfor ikke lage det som en «saloon» dør, med bruk av plastplate? https://www.maritim.no/king-s-b-xl-122x61-12-7mm-hvit#.XBbdwhaUmEc Sette på hengsler og en lås. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 16.Desember.2018 Del på Facebook Svart 16.Desember.2018 Har sett på de platene men synes og disse er urimelig dyre. Den med salon dører skjønte jeg ikke, det blir da 2 dører opp mot 25cm hver og dyrere og dobbel hengsel løsning Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
jørn Svart 16.Desember.2018 Del på Facebook Svart 16.Desember.2018 (redigert) Tenkte en dør under selve den vindskjerm døren som er der i dag. Ble feil å kalle det saloon dør, blir mer riktig med stalldør om man skal sammenligne mot noe. Redigert 16.Desember.2018 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 17.Desember.2018 Del på Facebook Svart 17.Desember.2018 Det fleste av sånne plast-materialer bøyer sending hvis man varmer. Krever nok litt fingernemhet for å få det pent, men det går. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 17.Desember.2018 Del på Facebook Svart 17.Desember.2018 Gikk helt fint å bøye i knekkeren til blikkenslageren. 8mm lexan. Når jeg har fått døren helt tilpasset knekker de u profil i rustfritt og legger langs kantene Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
tomu Svart 2.Juni.2020 Del på Facebook Svart 2.Juni.2020 Hei! Har en kompis med samme behov til samme båt. Hvor får vi tak i en kopi😀? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.