Henning94 Startet 19.August.2018 Del på Facebook Startet 19.August.2018 Hei. Jeg driver å pusser opp ei litta snekke, og fant ut at jeg har dieseltank av aluminium, original fra 1982. Dette er noe jeg absolutt ikke vil ha! Kikker litt etter bedrifter som selger tanker av plast. Noen som har noen tips/erfaringer? Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 19.August.2018 Del på Facebook Svart 19.August.2018 Hvorfor vil du ikke ha tank av alu? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
cosmic Svart 19.August.2018 Del på Facebook Svart 19.August.2018 Sannsynligvis fordi de tæres. Er helt enig med trådstarter. Plastinvent er et firma som lager,du finner og i sortimentet til maritim. Sitér dette innlegget Link to post
StHårek Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Har selv tank fra plastinvent og er godt fornøyd med denne. https://www.plastinvent.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Vetus har eit bra sortiment med ulike plasttankar. http://univa.no/produkter Vetus utstyrskatalog har mykje info. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Hei, det er båtbutikk i byen din, har du hørt med de http://www.warnersbaatbu.no/ syns iallefall de hadde god service sist jeg var inne for et par år siden, bor selv på sørlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Sjekk om tanken du har i dag har avtappingspung under. Sitér dette innlegget Link to post
Henning94 Svart 21.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2018 Gudrun skrev for 20 timer siden: Sjekk om tanken du har i dag har avtappingspung under. Det er en liten «kloss» under tanken ja, hvis det er dette du mener med avtappingspung? Drivstoffslangene kommer ut herfra. takker for nyttige svar ? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 21.August.2018 Del på Facebook Svart 21.August.2018 Hvis du har avtappingspung og kommer lett til ville jeg satset på en tilsvarende tank med akkurat det samme. "Never change a winning team" Da kan du regelmessig drenere ut bunnfall og vann. Usikker på om du får det på plasttanker? Ikke så lenge siden vi leste om at mye av driftsstansene båtfolkene opplever skyldes drivstoffproblemer. Kikket nylig på et par helt nye åpne båter beregnet for småfiske hvor det stod plasttank i. Måtte av med lokket på toppen for å suge opp bunnfall. Ser på det som et tilbakeskritt på slike båter da vi allerede på 60tallet hadde rustfrie tanker med avtappingspung på mange av fritidsbåtene. Men det var den gangen vi hadde tid til å nyte turen.. Sitér dette innlegget Link to post
Henning94 Svart 21.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2018 Gudrun skrev for 4 timer siden: Hvis du har avtappingspung og kommer lett til ville jeg satset på en tilsvarende tank med akkurat det samme. "Never change a winning team" Da kan du regelmessig drenere ut bunnfall og vann. Usikker på om du får det på plasttanker? Ikke så lenge siden vi leste om at mye av driftsstansene båtfolkene opplever skyldes drivstoffproblemer. Kikket nylig på et par helt nye åpne båter beregnet for småfiske hvor det stod plasttank i. Måtte av med lokket på toppen for å suge opp bunnfall. Ser på det som et tilbakeskritt på slike båter da vi allerede på 60tallet hadde rustfrie tanker med avtappingspung på mange av fritidsbåtene. Men det var den gangen vi hadde tid til å nyte turen.. Tenkter det er greit å finne en tank som er ganske lik som den jeg har med avtappingspung under tanken. Har lest at plastinvent bygger tanker etter ønske. Så får se hva jeg kommer frem til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.