Geirdot Startet 21.August.2018 Del på Facebook Startet 21.August.2018 Jeg har en Mercury 90 4-takter, 2003-modell outboard. Etter å ha stått stille en ukes tid vil ikke powertrim'en fungere. Motoren står hevet, og vil ikke ned. Det kommer helt normal lyd når jeg vender på bryteren, både opp og ned, men motoren rører seg ikke. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre selv før jeg leverer den til verksted? Litt vanskelig å få den til slippen når motoren ikke kan brukes... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgutt Svart 21.August.2018 Del på Facebook Svart 21.August.2018 (redigert) Har du sjekket at ikke låsen står i? Er en hendel øverst på stammen? Redigert 21.August.2018 av Sjøgutt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Geirdot Svart 21.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2018 Ja, den er ikke låst. Takk. Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 21.August.2018 Del på Facebook Svart 21.August.2018 Har du prøvd å hjelpe den litt igang- dytte litt på motoren mens du trykker på knappen ? Ellers har vel alle powertrimmer en ventil som kan løsnes for å slippe ned motoren.. Sitér dette innlegget Link to post
Geirdot Svart 21.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2018 Takk, jeg har dyttet og ristet på motoren uten at det funker. Jeg visste ikke om ventilen, det skal jeg prøve å sjekke. Vet du hvor den sitter? Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 21.August.2018 Del på Facebook Svart 21.August.2018 (redigert) Sitter som regel inn fra siden av pumpen -må bruke en skrutrekker inn et hull i motorbranketten 2.30 ut i denne videoen ser du ventilen på en merc200, sikkert ganske likt på din motor https://www.youtube.com/watch?v=2SDNhw0SbC0 Redigert 21.August.2018 av Kasper22 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.