Jump to content

Rimeligste 7,5 tonn+ kran fra ca Grebbestad til Son?

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Tenkte jeg skulle ha båten opp før vinteren for kjapp understellsebehandling, dvs spyle, skrape, stoffe. Ser for meg løft, spyle/skrape dag 1, stoffe dag 2 og ut dag 3. Men syns å huske at jeg betalte 2400,- eller noe bare for løft en vei nær der jeg ligger nå. Så da kommer gjærrigfaen i meg frem og tenker at "her kan det spares noen kroner". 

Ser for meg plasser innen en rimelig dagstur, dvs sånn ca Grebbestad i sørlig retning, til tja... Son i nordlig, men dess nærmere dess bedre med utgangspunkt i Hvaler. 

Så, noen som vet om en plass som kan gjøre ett 3 dagers opp-ut løft til fordelaktig pris mellom sånn ca Son og Grebbestad?

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Guest Avmønstret#
Lars H. skrev 1 time siden:

Sonskilen har alt for dette. https://www.sonskilen.no/

Fint i Son men ser ikke ut til at jeg ville spart noe særlig på å ta turen dit ;-) Skjønte ikke prislista helt da men... har de faktisk slipp i bruk der eller bruker de ordet "slippsetting" i stedet for "løfte på land"? Og jeg skjønte ikke forskjellen i pris på "slippsetting ute" og "slippsetting i krana"... hvor da "i krana" kostet en del mer. Men er vel med en uke på land dette, da blir det ikke så gærnt, kanskje... 6900,- "i krana", hva det nå måtte bety, og da 4758,- uten krana, hvordan nå det skal kunne gå :-) 

Uansett, ikke noe særlig å spare da... bare jeg som syns overgangen fra å betale under tusen for å løfte 31 foter med gaffeltruck til å måtte betale 2400,- med traverskran er litt drøy.. men jeg får vel åpne kontoen og låse inne gjærrigfaen, det er jo håpløst å prøve å være gjerrig og ha båt :-D

Slippsetting

• Slippsetting ute inkl. spyling - inntil 1 uke • 122,-/fot
  • Slippsetting ute i krana inkl. spyling - inntil 1 uke • 172,-/fot

Har du undersøkt på Slevikkilen Båtbyggeri (Gressvik)?

http://www.slevikkilenbaatbyggeri.no/

Vet ikke noe om prisnivå, men vet at Knut som driver plassen er en drivende dyktig og meget effektiv kar. Så vidt jeg husker startet han opp på midten eller slutten av 80 tallet, og det er bånn gass hele tiden!

Pinkvin skrev for 9 timer siden:

Fint i Son men ser ikke ut til at jeg ville spart noe særlig på å ta turen dit ;-) Skjønte ikke prislista helt

Hvorfor ikke ta en telefon til dem? Jeg vil tro at de da vil løfte deg på land med truck og at du så kan få låne/leie bukker mens du jobber  med båten. Det var slik det foregikk en gang jeg måtte ha båten opp noen dager. Det er trivelige folk i Sonskilen, har selv hjemmehavn der.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Sonskilen er et veldig godt sted for slikt. OK priser, og både hyggelige og svært flinke folk som jobber der. Det er jo også fort et logistikkproblem når man skal til et annet sted med båt for båtpuss, så forhold rundt henting av bil, avstand for å jobbe med båten osv er jo også en del av bildet. 

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Pinkvin skrev for 10 timer siden:

Uansett, ikke noe særlig å spare da... bare jeg som syns overgangen fra å betale under tusen for å løfte 31 foter med gaffeltruck til å måtte betale 2400,- med traverskran er litt drøy.. men jeg får vel åpne kontoen og låse inne gjærrigfaen, det er jo håpløst å prøve å være gjerrig og ha båt :-D

Slippsetting

• Slippsetting ute inkl. spyling - inntil 1 uke • 122,-/fot
  • Slippsetting ute i krana inkl. spyling - inntil 1 uke • 172,-/fot

Sonskilen har en protalkran som tar 25 tonn. Da må masten av. Og for en seiler må man inn på høyvann. Kr. 172/fot

Sonskilen har også et par gaffeltrucker. Den største tar 4 meter bred båt som veier 17 tonn som maks og løfter med riggen på. Kr. 122/fot

Ta en telefon og spør. Jeg har ikke opplevd annet enn mennesker man kan snakke med, og topp service.

Hva det koster på Strömstad Marina i Strömstad vet jeg ikke. Men jeg forespurte å ta Hulda på land der, og prisen var over dobbelt av det de skulle ha i Son. Men i Strömstad må jeg plukke av riggen, og de har ikke særlig proffesjonelt utstyr for den jobben.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...