Edh1 Startet 22.August.2018 Del på Facebook Startet 22.August.2018 Kommer ikke til på innsiden for å montere skiver/muttere og vi ønsker oss baugstige (aller helst baugspryd). Kom over Båtsystem sin løsning: https://www.watski.no/Hookbeslag-till-stege-113EK Men må denne ha gjennomgående skruer/muttere? Sitér dette innlegget Link to post
BjornK Svart 22.August.2018 Del på Facebook Svart 22.August.2018 Hei ! Må du bruke beslag i det hele tatt, da ? Går det ikke an å huke baugstigen direkte i pulpit ? Vi gjør det på vår Skibsplast 665, og det fungerer kjempebra. Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 22.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2018 Problemet et bredden/utformingen på åpningen i pulpiten. Har lett en stund og forsøkt et par modeller på båten. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 22.August.2018 Del på Facebook Svart 22.August.2018 Jeg har slike beslag, og en tretrinns stige. Det blir mye belastning på de beslagene, jeg vil påstå at noe annet enn gjennomgående skruer ikke er tilstrekkelig. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Popeye70 Svart 22.August.2018 Del på Facebook Svart 22.August.2018 Enig med @nomen. Har samme beslag, og ville ikke montert uten mothold på baksiden. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Poseidon Svart 22.August.2018 Del på Facebook Svart 22.August.2018 Edh1 skrev for 12 timer siden: Men må denne ha gjennomgående skruer/muttere? Jeg driver en del med sleping og må si at jeg mer enn en gang har blitt vettskremt av hvor dårlig beslagene er festet på en del nyere fritidsbåter. Man får inntrykk av at flere er festet med "Dobbelsidig tape og to pop-nagler". Selv noen få karosseriskruer i glassfiberen holder omtrent ingenting når det kommer til rykking og belastning i ulike retninger. I et beslag for baugstigen kunne det i verste fall bli "med livet som innsats" - og jeg ville ikke stolt på noe annet enn gjennomgående bolter og en solid plate for å fordele kraften på innsiden. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.