Torsen67 Svart 23.August.2018 Link til dette innlegget Svart 23.August.2018 Jeg har brukt Alron i 4 år. Finner ikke vann verken i tank eller vannutskiller så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 23.August.2018 Link til dette innlegget Svart 23.August.2018 Kom over denne artikkelen på Din Side. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Krimart Svart 23.August.2018 Link til dette innlegget Svart 23.August.2018 3 minutes ago, Dalton said: Kom over denne artikkelen på Din Side. Eh, hva her det med saken å gjøre? Tilsetning for å ta knekken på dieseldyr er noe annet, og de fungerer nok; https://www.pbo.co.uk/gear/12-diesel-bug-treatments-tested-43353 Sitér dette innlegget Link to post
Smurfen Svart 23.August.2018 Link til dette innlegget Svart 23.August.2018 Det er nettopp dette jeg frykter.At denne løsningen er en dyr "halvgod" løsning. Skal jeg betale 25' så vil jeg vite at det har blitt bra. For den summen kan jeg nesten leie kranbil og ta ut motorer og tanker for en skikkelig rengjøring. Flere med erfaringer av fuel service? Sitér dette innlegget Link to post
Mimieg Svart 23.August.2018 Link til dette innlegget Svart 23.August.2018 Er det virkelig ikke mulig å fixe dette selv? ? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 23.August.2018 Link til dette innlegget Svart 23.August.2018 (redigert) Det kan da umulig være nødvendig bytte tank? Men du må i alle fall pumpe ut den kontaminerte diseselen, og så rense tanken for alt slagg som ligger der. Det beste er en tank med tappehull i bunn, og et skikkelig mannhull så du kan komme til og rense den. Steaming høres lurt ut. Har du ikke det (og heller ikke ønsker å installere) må du prøve via de små hull som er der; tankmåler, påfyllingsrør... Lang pinne med klut i enden og WD40 på kluten. Videre må du sjekke alle kriker og kroker på dieseltilførsel mellom tank og motor, filtre er en selvfølge men det kan være andre steder også der dieseldyrene ruger. OM du så etterpå fyller opp med helt ny diesel eller satser på at den kontaminerte dieselen lar seg filtrere må du bestemme selv. Å kjøre sirkulasjonspumpe med filtrering som fuelsservice gjør er bare nest-best, du får da kun dyrene som lar seg virvle opp, dritten som ligger på bunnen og tankveggene blir igjen. Redigert 23.August.2018 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.August.2018 Link til dette innlegget Svart 23.August.2018 For de som lurer på dieseldyr, hvordan de kommer om bord, hvordan bli kvitt dem, følg linken Har etter dette ikke hatt problemer. Kunne ikke ramle meg inn i måneskinn å betale tusenvis av kroner for at et foretak skal filtrere møkkete diesel. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 24.August.2018 Link til dette innlegget Svart 24.August.2018 (redigert) Da har Cecilie fått Full tank spa i dag. snakket litt med vedkommende som renset begge mine tanker og han anbefalte å fylle på bioprotect etter vær fylling. Han mente at tankstasjonene ikke var så opptatt av rengjøring og det kommer mye dritt ved påfylling. De store stasjonene som Shell eller Cirkel . hadde ingen forhold til sine tanker. men det var et par private stasjoner som var villige til å ta en rens under bakken. Annyway nå er jeg på trygg grunn tror jeg. Og slik så det ut Enkel maskin som er bygget på Fuel services spesifikasjoner og patentert. Sugerøret ble koblet på tankens dreneringsrør i bunn av tanken. Bøtta viser det første som kom ut. Her vises rust og tror det var karbon. det er montert på en sterk magnet i filteret som tar til seg rustpartikler og karbon. Karbonet utskilles ved varm og kald diesel. Rust kommer fra tank på stasjonene. Som filter vises så har ikke dyra fått utviklet seg så mye som normalt iom at dette ble oppdaget raskt. men som bilde av flaske med diesel dyr så var det mye i begge grov filtrene. Hele jobben ble gjort på to timer til info så var det ikke mye vann i tankene.. Redigert 24.August.2018 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Billa Svart 24.August.2018 Link til dette innlegget Svart 24.August.2018 Hva sier Volvo om bruk av Bioprotect til D serien? Vil dette gå bra? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.