Jump to content

Hvor får man tak i Dexron II-olje i Bergensområdet?

aroneid

Recommended Posts

Har fått beskjed fra leverandør at jeg trenger Dexron II-olje på min hydrauliske styring fra LS Pompes. Dexron III (som veldig mange av de jeg har ringt har) kunne ikke brukes iflg andre som har fått samme beskjed.

Har nå prøvd å ringe ulike båtbutikker, verksteder og bensinstasjoner uten hell - er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dette i Bergen/Askøy/Sotra? Eksempel kan være Mobile ATF 220 eller MPM Transmission Fluid. Ser Mekonomen kan skaffe til butikk, men skulle gjerne hatt det før helgen.

Shell stasjon eller et verksted, bil, traktor-, gaffeltruck ?

Shell Spirax S2 ATF AX

Mineralsk automatgirolje for bruk i eldre kjøretøy eller annet utstyr som krever en Dexron II olje.

Ford Mercon, Mercedes-Benz Sheet 236.6, MAN 339 Type Z1/Type V1, Renk, Voith 55.6335, ZF TE-ML 03D/04D/09/11A/14A, suitable for use in applications requiring Dexron IID or Allison C-4 type uid 

Jonas skrev On 22.8.2018 at 18.28:

Shell stasjon eller et verksted, bil, traktor-, gaffeltruck ?

Shell Spirax S2 ATF AX

Mineralsk automatgirolje for bruk i eldre kjøretøy eller annet utstyr som krever en Dexron II olje.

Ford Mercon, Mercedes-Benz Sheet 236.6, MAN 339 Type Z1/Type V1, Renk, Voith 55.6335, ZF TE-ML 03D/04D/09/11A/14A, suitable for use in applications requiring Dexron IID or Allison C-4 type uid 

Takk for tips, skal høre med Shell! Ringte de før jeg la ut posten, fikk da tips om Shell Spirax S1 ATF TASA, men de kunne ikke si noe om Dexron-nivå/nr.

Nemo skrev On 22.8.2018 at 20.41:

Felleskjøpet har hatt denne oljen, kanskje de fører den fortsatt.

Takk for tips, skal høre med dem!

Smurfen skrev On 23.8.2018 at 8.48:

Mekonomen, bilxtra, meca....alle som selger olje/bilutstyr.

Takk for tips! Iflg nettsiden har ikke Mekonomen det i butikk her i området, og BilXtra har bare Dexron4. Skal ringe begge i morgen og dobbeltsjekke.

Kweelhouse skrev On 23.8.2018 at 11.10:

Hør med Bunker Oil, de har det meste

Hvor ligger det? Søreidgrend?

Whiskey skrev for 20 timer siden:

Har fått beskjed om at III ikke skal brukes. Hvordan det stiller seg når oljen dekker både II og III vet jeg ikke - er det noen som vet om jeg kan bruke denne fra Biltema?

Kweelhouse skrev for 17 timer siden:

Ett kjapt søk på Google: Bunker Oil Bergen.........

Adresse: Stamsneset 100, 5252 Søreidgrend

Telefonnummer: 55 11 95 30

Hehe joda, jeg Googla det også og var derfor jeg spurte om adressen jeg fant der var rett, siden det så ut som et industriområde på Google Maps og det ikke så ut som et sted man gikk inn og kjøpte 1l olje (men at det heller fantes utsalgssteder rundt om på bensinstasjoner etc). Men kan jo prøve telefonnummeret.

Kjellg skrev for 8 timer siden:

Har alltid trodd at Dx2 er det samme som Dx3, men at Dx3har bedre spec en Dx2? Eller er jeg på villspor? 

Det er ingen av butikkene som selger Dx3/Dx4 som kan fortelle meg om det går an, derfor har jeg ikke turt å gå for det. Har sett at andre på nett som har fått beskjed om å bruke Dx2 av leverandør, samtidig har fått beskjed om at Dx3 ikke kan benyttes. Men hva som stemmer vet jeg ikke (dette gjaldt ikke samme produsent som jeg har, men spørsmålet er jo det samme).

BilXtra Lagunen ble til slutt redningen, med denne fra Castrol: https://www.castrol.com/no_no/norway/products/off-road/driveline-fluids/atf-dex-ii-multivehicle.html

Redigert av aroneid (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...