Jump to content

Marna MB 10A


Espen39

Recommended Posts

Er det noen her som vet hvordan jeg får åpnet for vannet i marna MB 10A? Det må være plasser jeg kan skru opp for å få åpnet, jeg tør ikke skru da jeg ikke er kjent med motoren. Den gir ikke kjøling, impelleren er ok, men gir altså ikke vannigjennomstrømming. Håper noen vet, er takknemlig for svar.

Link to post
Share on other sites

Hei! er du sikker på at impelleren går rundt? Og at den får vann? Hvis den gjør det, skru av termostathuset o se om det kommer vann dit. Tar du ut termostaten kan du se om det er mye rust i toppen. sansynelig vis er det det hvis det ikke er gjort noe med den på lenge. Manifoilen bruker også å bli tett på disse motorene, da må du stake opp rørene iden, tror du kan bruke en 8mm bor til det hvis jeg ikke husker feil. Prøv og blåse gjennom med trykkluft. Det er helt vanlig at rustflak faller av manifoil, topp og blokk. Det som hjelper da er og skru av topp, manifoil og stake opp i blokka, spyle med vann og trykkluft. Håper dette kan hjelpe litt.

PS. HAR DU VENDEREN PÅ TERMOSTATHUSET STILT RIKTIG.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...