Jump to content

Bennett Autotrim Pro etterinstallert, erfaringer

mmosberg

Recommended Posts

Vil dele dette med forumet.

Hadde egentlig planer om å installere Zipwakes på min Windy 32 Scirocco nå denne vinteren. Bakgrunnen for dette ønsket er at jeg ønsker automatisk korrigering av list/slagside når jeg går i plan da båten legger seg over når personer beveger seg fra side til side og vær og vind virker på båten. Windyer er dype i Vèn. Zipwakes er mye raskere enn trimflaps. Bruker bare 2 sekund på full stroke mot trimflapsenes ca 6 sekunder. Zipwakes skal også generere mer løft ifht til drag enn det trimflaps gjør. Trimflaps er midlertidig mer effektive i lavere hastigheter og gir der mer løft. Båten hadde allerede Bennett hydrauliske trimflaps installert fra den var ny. Fikk snappet opp at Bennett leverer et kit med Autotrim Pro for etterinstallasjon. Pga utålmodighet og vesentlig mindre arbeids- og pengeinnsats bestilte jeg i Juli nevnte kit. Kjøpte på eBay fra en forhandler i Florida. Pakken ankom etter kort tid og installasjonen var lekende lett. Plug and play. Kjørte kalibrering som angitt av Bennett og begynte å teste litt. Viste seg at kontrollenheten med innebygde sensorer var defekt. Kontaktet Bennett fabrikken i USA som var enestående service minded. De instruerte Europa distributøren i UK om å sende meg en ny kontrollboks. Byttet ut og kalibrerte og testet igjen. Fasit:

-Autotrim Pro fixer jobben med å korrigere mot utilsiktet list/slagside meget bra.

-Autotrim Pro registrerer akselerasjon meget bra og setter flapsene umiddelbart ned for å hjelpe båten opp i plan. Dette har midlertidig aldri vært noe problem for båten min da den er motorsterk med 2xKAD300. Jeg har aldri før brukt flapsene opp i plan, men det gjør ingenting at Autotrim Pro hjelper til. Det blir mindre baug opp og en mer jevn bevegelse. Vel oppe i plan trekker Autotrim Pro flapsene raskt opp slik at man unngår overplaning.

-Autotrim Pro nøler ganske lenge med å sette ned flapsene for å holde båten oppe i plan når farten reduseres. Når jeg slakker ned såpass at baugen reiser seg går det allikevel 15-20 sekunder før Autotrim Pro kjører ned flapsene. Hvis jeg skal gå i minimum planefart trykker jeg på "All Down" knappen fordi jeg ikke gidder vente på automatikken.

Alt i alt er jeg allikevel veldig fornøyd. Behovet mitt var å slippe å kjøre trimflapsene manuelt når båten tipper over sideveis. Og den jobben fixer Autotrim Pro meget bra.

Bennett Autotrim Pro

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

• 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...