Jump to content

Ettermontere utvendig styring på Bella Falcon 26?

tore_v1

Recommended Posts

Jeg skal titte på en slik båt til helgen. Mitt største ankepunkt er fraværet av utvendig styreposisjon - båten virker grei nok til familiebruk, men det skorter kanskje litt på mulighetene når jeg skal ut alene for å fiske.

Jeg har søkt litt rundt og funnet at ved å montere autopilot så vil jeg ha muligheten til å kunne sette opp en slags styremekanisme på utsiden, noe tilsvarende det jeg har i dag i min Jeanneau Marlin 6 - en enkel joystick som styrer retning.

Er det noen som har gjort dette på en Bella tidligere, eller som har erfaring å dele?

https://seatronic.no/elektronikk/autopilot/betjeningsdisplay-og-fjernkontroller/raymarine-styrestikke-for-evolution-autopiloter

Denne vil jo kunne fungere godt, vil jeg tro, men koster jo litt. Jeg tenker også at vi skal få ettermontert baugpropell, og vil gjerne ha mulighet for å styre denne også. På ønskelisten står naturlig nok også kontroll av gir og motorkraft, men det blir kanskje vanskelig. Det står en Steyr fra 2012 i båten, men foreløpig vet jeg ikke mer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...