tore_v1 Startet 24.August.2018 Del på Facebook Startet 24.August.2018 Jeg skal titte på en slik båt til helgen. Mitt største ankepunkt er fraværet av utvendig styreposisjon - båten virker grei nok til familiebruk, men det skorter kanskje litt på mulighetene når jeg skal ut alene for å fiske. Jeg har søkt litt rundt og funnet at ved å montere autopilot så vil jeg ha muligheten til å kunne sette opp en slags styremekanisme på utsiden, noe tilsvarende det jeg har i dag i min Jeanneau Marlin 6 - en enkel joystick som styrer retning. Er det noen som har gjort dette på en Bella tidligere, eller som har erfaring å dele? https://seatronic.no/elektronikk/autopilot/betjeningsdisplay-og-fjernkontroller/raymarine-styrestikke-for-evolution-autopiloter Denne vil jo kunne fungere godt, vil jeg tro, men koster jo litt. Jeg tenker også at vi skal få ettermontert baugpropell, og vil gjerne ha mulighet for å styre denne også. På ønskelisten står naturlig nok også kontroll av gir og motorkraft, men det blir kanskje vanskelig. Det står en Steyr fra 2012 i båten, men foreløpig vet jeg ikke mer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.