Martinhanta Startet 26.August.2018 Del på Facebook Startet 26.August.2018 (redigert) Hei. Jeg har en caterpillar 3116, der hvor jeg sliter litt med for lavt olje trykk. Tomgang ligger jeg på rundt 1.1 bar. På 1800 omregning ligger jeg på 2.1 bar. (Når motoren er varm) Det kommer røyk og litt olje ut fra veivhusventilasjonen. Så regner med dette er grunnen til lavt olje trykk. Håpet på at det kunne være andre feil enn stempelringer. Nokken som har tips ang dette og evt annet jeg kan kontrollere? Redigert 26.August.2018 av Martinhanta (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 26.August.2018 Del på Facebook Svart 26.August.2018 Du kan ta det helt med ro, en ting er helt sikkert, og det er at det ikke er stempelringene som forårsaker dårlig oljetrykk. Dårlige stempelringer forårsaker aldri dårlig oljetrykk. Hva det kan være er ikke mulig å finne ut via et forum da det er utrolig mye som kan forårsake dårlig oljetrykk. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 26.August.2018 Del på Facebook Svart 26.August.2018 Martinhanta skrev 1 time siden: Hei. Jeg har en caterpillar 3116, der hvor jeg sliter litt med for lavt olje trykk. Hei For å unngå at tråden blir stengt (i følge reglene til forumet) bør du nok forandre emnetittelen slik at du også får med hvilken motor det gjelder. For eksempel "Catepillar 3116, kommer olje ut veivhusventilasjonen og lavt oljetrykk". Sitér dette innlegget Link to post
Martinhanta Svart 26.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2018 (redigert) bellen skrev 22 minutter siden: Du kan ta det helt med ro, en ting er helt sikkert, og det er at det ikke er stempelringene som forårsaker dårlig oljetrykk. Dårlige stempelringer forårsaker aldri dårlig oljetrykk. Hva det kan være er ikke mulig å finne ut via et forum da det er utrolig mye som kan forårsake dårlig oljetrykk. Ja okei. Mann tenker alltid det verste med en gang :) tenkte kanskje det kunne ha sammen heng med at det kommer litt olje ut av veihusventilasjonen. Var evt tips om hva jeg kan kontrollere i forhold til problemene. Så har jeg noe og gå etter før jeg må hive den innpå rep. Redigert 26.August.2018 av Martinhanta (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martinhanta Svart 26.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2018 Hakkannen skrev 20 minutter siden: Hei For å unngå at tråden blir stengt (i følge reglene til forumet) bør du nok forandre emnetittelen slik at du også får med hvilken motor det gjelder. For eksempel "Catepillar 3116, kommer olje ut veivhusventilasjonen og lavt oljetrykk". Takk :) skal da ta meg en titt på reglene også. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 26.August.2018 Del på Facebook Svart 26.August.2018 Først og fremst må du måle at oljetrykket er lavt. Hva sier manualen? Hva måler du med ett skikkelig manometer? Hvilken olje bruker du (viskositet) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Martinhanta Svart 27.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2018 nomen skrev for 17 timer siden: Først og fremst må du måle at oljetrykket er lavt. Hva sier manualen? Hva måler du med ett skikkelig manometer? Hvilken olje bruker du (viskositet) Manualen sier mellom 35 og 70 psi. Jeg skal prøve og få tak i manometer. Så får jeg målt det ut. Takk :) Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 27.August.2018 Del på Facebook Svart 27.August.2018 Hvordan er røyken som kommer ut av veivhusventilasjonen? Er det en jevn strøm med røyk, eller er den pulserende? Pulserende røyk kan indikere gjennomslag. Sitér dette innlegget Link to post
Martinhanta Svart 28.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2018 volvo_penta_ skrev for 20 timer siden: Hvordan er røyken som kommer ut av veivhusventilasjonen? Er det en jevn strøm med røyk, eller er den pulserende? Pulserende røyk kan indikere gjennomslag. Den virker jevn. Så da er det trolig ikke gjennomslag da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.