Jump to content

Perkins 4.236 Hjelp til identifikasjon av elektrisk komponent

Nortonis Havulk

Recommended Posts

Hei

Jeg skal fikse litt på det elektriske anlegget, men så møtte jeg på en ukjent del som jeg ikke finner på noen andre

bilder eller delelister av motoren.

Perkins 4.236

Jeg skal koble til skillediode osv, men jeg ser dynamoen går ned på denne delen, så da oppstår det et problem siden jeg ikke kan koble

dynamoen til Argo FET skilledioden.

Kan noen forklare meg hva denne delen er, er det et startrele, eller annen form for rele, laderegulator ? kommer flere kabler fra den, her er et bilde:

Ble straks litt mer komplisert med denne koblet til dynamo, så lure på hvordan jeg skal inkludere den i oppsettet mitt.

del.jpg

Redigert av Nortonis
mer info (see edit history)

Søker du på Lucas startrele eller startsolenoid så finner du det nok. Ladekabelen fra dynamo er nok koblet til her bare fordi startrele må ha en solid kabel til batteri. Dermed blir startkabelen også nyttet til lading. Ingen ting i veien for og flytte ladekabelen over på ladeskille.                                              Ja, her var Mix før meg ser jeg

Redigert av hegra (see edit history)

Nå ser jeg bare bildet på tlf men kan ikke tenke meg annet enn at det er startrele. Du må bare følge ledningene og sjekke for sikkerhets skyld.                                                       Ingenting i veien for å flytte ladekabelen til skillediode. Bare sjekk at ladeledning står alene på dynamoens B+ kontakt. Er der mer enn en ledning der så riskerer du at noe vil slutte og virke og skilledioden vil miste sin hensikt, men på de fleste så er der bare en ledning.

1 minute ago, hegra said:

Nå ser jeg bare bildet på tlf men kan ikke tenke meg annet enn at det er startrele. Du må bare følge ledningene og sjekke for sikkerhets skyld.                                                       Ingenting i veien for å flytte ladekabelen til skillediode. Bare sjekk at ladeledning står alene på dynamoens B+ kontakt. Er der mer enn en ledning der så riskerer du at noe vil slutte og virke og skilledioden vil miste sin hensikt, men på de fleste så er der bare en ledning.

Takk for god hjelp :seeya:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...