Cosse Startet 29.August.2018 Del på Facebook Startet 29.August.2018 Hei! Har vært og sett på en Rana 530 med 1998 Mariner 40hk 3syl.. foreligger ingen papirer på service på motoren annet enn at selger sier den hadde vært på service i fjord. Båten har stått siden Mai så har stått på land 3 måneder nå. Motoren var noe tungstartet når han skulle starte og den hosta og harka litt, hørtes ikke ut som den gikk på alle 3.. kunne også se noe olje ved propellen.. jeg har null peiling og hva tenker dere om dette? Båt med motor, reg henger ønsker han 27.000,- for. Resten av båten så ok ut, trenger nye pakninger vinduer foran og bytte/lage ny plate på akterspeil da dette var en dårlig finerplate.. kunne ikke se noe sprekker ellee lignende på akterspeil fra innsiden.. helt ny innen dette og vet ikke om dette er et bra kjøp, eller hva man burde se etter. Takker for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 29.August.2018 Del på Facebook Svart 29.August.2018 Prisen virker ok om motoren virker, prøv den på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 29.August.2018 Del på Facebook Svart 29.August.2018 Får du den for kr 27.000,- må det nå være århundrets røverkjøp. Meget bra både båt og motor. Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 29.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2018 Han skulle ha 30.000,- men kunne gå ned til 27.000,- Båten har som sagt stått på henger siden Mai og tilstand på motor vet jeg lite om.. annet enn at vi fikk start men gikk ruskete.. ville ikke la den gå så lenge pga. Kjølinga selvfølgelig:) Andre ting som burde sjekkes både når det gjelder båt og motor? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.August.2018 Del på Facebook Svart 29.August.2018 dere kjørte den uten kjølevann? Det er slett ikke å anbefale - tøft for impelleren Olje ved propellen kan være gearolje - eller bare uforbrente greier fra eksosen. Bytte av girolje bør gi svar på dette - er den grå så er det vann i den. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
index Svart 29.August.2018 Del på Facebook Svart 29.August.2018 Høres ut som et bra kjøp I mitt hode. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Snusmumrikken Svart 29.August.2018 Del på Facebook Svart 29.August.2018 Gammel bensin? Min nyinnkjøpte Yamaha gikk ruskete, men med ny fersk bensin så malte den som en katt. :-) Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
index Svart 29.August.2018 Del på Facebook Svart 29.August.2018 En gammel totakter går ofte litt rufsete I begynnelsen. Neppe noe å bekymre seg for. Jeg har en 30 hk variant av denne, bare gode erfaringer så langt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Cosse Svart 29.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2018 Takker for svar! Ivar: Ja siden båten stod på land vart det slik, det var snakk om 2-3minutt så motoren fekk ikkje gå seg varm. Høres ut som det er en god pris for båten! Jeg tar gjerne imot mer info og sjekkpunkter ang. Båten og motoren! :) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.August.2018 Del på Facebook Svart 29.August.2018 Cosse skrev 49 minutter siden: Ja siden båten stod på land vart det slik, det var snakk om 2-3minutt så motoren fekk ikkje gå seg varm Da må du påregne å bytte impeller, tåler bare noen sekunder uten vann. Sjekk plugger, skal ikke være blanke og fine. (Forutsatt at de ikke har vært byttet) Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 29.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2018 Det er såpass ømfintlige greier ja! Jeg kommer nok til og ta service og gå over uansett da jeg ikke har annet enn ordet til selger på at det har blitt tatt service i fjord.. kjøper da et slikt servicekit tenker jeg: https://www.boatparts.no/merc2-servicekit-50.html Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.