pipe Startet 29.August.2018 Link til dette innlegget Startet 29.August.2018 (redigert) Som overskriften sier var det min tur å gå på ett undervannskjær. Farten var lav da jeg egentlig var på vei til land for å legge til. Vil tippe rundt 3-4 knopp da det reiste seg ett undervannskjær rett opp i fra dypet. Etter samenstøtet så begynte båten å ta inn noe vann så båten ble kjørt til hjemmehavn og løftet på land. Har valgt å slette resten av innholdet som var av teknisk art etter råd fra andre her. Mulig jeg kommer tilbake i tråden med en oppdattering og litt bilder etter vært, for bilder elsker vi jo . Redigert 29.August.2018 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 29.August.2018 Link til dette innlegget Svart 29.August.2018 Det beste rådet er: Ikke involver deg i tekniske ting her. Det du skal konsentrere deg om er at du har vært uoppmerksom, dessverre gått på et skjær og det har blitt en skade på båt/drev som du iht. dine kaskoforsikringsvilkår forlanger reparert til fullgod standard. Forsikringsselskapet setter ikke en båt på vannet uten at dette er utført forskiftsmessig. Hva de evt. avdekker under en grundig besiktigelse får du ta når den tid kommer. Ut over dette skal du henge på nakken på takstmann/verksted og påse at skaden blir reparert opp til fullgodt nivå samt få dokumentasjon på alt sammen mht. evt. videresalg i framtida. Ikke noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 29.August.2018 Link til dette innlegget Svart 29.August.2018 Det er nok et godt råd. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
pipe Svart 29.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2018 (redigert) 9 minutes ago, Grand Banks jr said: Det er nok et godt råd. Ja det er nok ett godt råd å overlate dette til takstmann og båtverkstedet for jeg er jo egentlig ikke noe særlig greie på hva jeg babler om når alt kommer til alt. Redigert 29.August.2018 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 30.August.2018 Link til dette innlegget Svart 30.August.2018 Det nytter jo ikke med kart heller når undervannskjær bare reiser seg opp fra dypet rett foran båten. Skumle saker ? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 30.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2018 (redigert) Du må gjerne utdype hvilken levrandør av kartverk som har målt opp hver eneste meter langs land slik at vi som skal legge til bare kan forholde oss til kartet. Hadde vært lettvindt med ett slik kart Redigert 30.August.2018 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 30.August.2018 Link til dette innlegget Svart 30.August.2018 pipe skrev 31 minutter siden: Du må gjerne utdype hvilken levrandør av kartverk som har målt opp hver eneste meter langs land slik at vi som skal legge til bare kan forholde oss til kartet. Hadde vært lettvindt med ett slik kart Humoren min ble vist misforstått, jeg beklager Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.