Jump to content

Forsikringskade? Båt lekker etter grunnstøting

pipe

Recommended Posts

Som overskriften sier var det min tur å gå på ett undervannskjær.
Farten var lav da jeg egentlig var på vei til land for å legge til.
Vil tippe rundt 3-4 knopp da det reiste seg ett undervannskjær rett opp i fra dypet.

Etter samenstøtet så begynte båten å ta inn noe vann så båten ble kjørt til hjemmehavn og løftet på land.

Har valgt å slette resten av innholdet som var av teknisk art etter råd fra andre her.
Mulig jeg  kommer tilbake i tråden med en oppdattering og litt bilder etter vært, for bilder elsker vi jo .

Redigert av pipe (see edit history)

Det beste rådet er:

Ikke involver deg i tekniske ting her.

Det du skal konsentrere deg om er at du har vært uoppmerksom, dessverre gått på et skjær og det har blitt en skade på båt/drev som du iht. dine kaskoforsikringsvilkår forlanger reparert til fullgod standard. Forsikringsselskapet setter ikke en båt på vannet uten at dette er utført forskiftsmessig. Hva de evt. avdekker under en grundig besiktigelse får du ta når den tid kommer.

Ut over dette skal du henge på nakken på takstmann/verksted og påse at skaden blir reparert opp til fullgodt nivå samt få dokumentasjon på alt sammen mht. evt. videresalg i framtida.

Ikke noe annet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...