Jump to content

Frakt av båt fra Sverige og hjem til Norge


M/S Bastard

Recommended Posts

Trenger litt mere hjelp jeg!

 

Har funnet meg et stålbåt objekt i Uppsala Sverige Ca. 50-60 mil fra Oslo.

Lurer da på om noen som vet om rimlig frakt. Jeg tok kontakt med to firmaer, men jeg betaler ikke 20 000,- for det. :wink:

 

Dette dreier seg om et tomt skrog med overbygg 11 x 3 meter. Masse arbeid selvfølgelig, det rene vanvidd. Motor følger med, men den tenkte jeg og droppe med tanke på hk avgift.

 

Pris for dette er 10000,-

 

Per Chr.

Link to post
Share on other sites

Tips

 

Ta noga reda på exakt bredd-mått på båten, över en viss bredd krävs tillstånd !

går du över neste grens krävs följe-bil och över den högsta grensen även

polis-eskort, då börjar det bli dyrt!

och ring runt o hör på priser, det bruker löna sig!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Jeg fraktet min 30 foter fra Gøteborg til Stathelle på latebil. Bredden på båten var 3.5 m og jeg kjørte selv følgebil. Jeg mener jeg betalte 10.000 kroner for denne turen, distansen var vel ca. 60-70 mil t/r. Jeg leide en bil fra Tønsberg, en pålitelig og skikkelig kar. Det hele gikk utrolig greit.

 

Du trenger nok en litt større bil siden din båt er 11 meter. Er det en grei motor som følger med så hadde jeg droppet den ved første grensepassering men hentet den med tilhenger selv senere. Da kan du tusle pent og pyntelig forbi tollen.... med litt is i magen.

 

Det kan være litt rimeligere med transport fra Sverige, men da kommer våre venne i tollvesnet til å kreve deg for m.v.a for dette..... Tar du en norsk bil så kan du alltid unnskylde deg med at m.v.a for frakten betales til bileieren.... om han gir deg kvitteringe eller ei vites ikke.... sist men ikke minst sørg for å betale m.v.a på grensen og bruk noe tollpass. Det er alltid minst kontroll ved grensen..

 

Du bør også sjekke hva sjøfartsdirektoratet sier om CE merking.... Jeg har forespurt de om innførsel av halvfabrikat/hjemmelaget båt.... og CE merking.. De kan ikke gi noe klart svar på dette. Det kan være en lite felle her som du bør sjekke ut.... før du kommer til grensen. I tollvesnets retningslinjer om krav til CE merking så skilles det ikke mellom halvfabrikat og ferdig båt.... Båten kan bli tatt i tollarrest er du skikkelig uheldig.... Sjekk først med sjøfartsdirektoratet, det er de som ansvarlig for fritidsbåtdirektivet i Norge. Skaff deg skriftlig dokumentasjon....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...