Marius.S Startet 30.August.2018 Del på Facebook Startet 30.August.2018 Trenger tips på rengjøring av tanken, den er laget i stål, har ikke mulighet til å se inni tanken da det kunne er 2-2,5 toms rørstuss. Er bruk av bensin er godt alternativ eller fylle vann og skylle mange ganger og bruke fondensfjerner til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 30.August.2018 Del på Facebook Svart 30.August.2018 (redigert) Jeg "støvsuger" min tank ved behov. Tanken min har litt skrå bunn og skitten legger seg der tanken er dypest. Jeg har ei vakumpumpe (kjøpt på Jula) som jeg bruker. Den er egentlig beregnet på oljeskift på motoren. Jeg tar ut tankmåleren og bruker det hullet, for å komme inn i tanken. Ved å føre den tynne og ganske stive sugeslangen langs bunnen av tanken får jeg ut all skitt. Redigert 30.August.2018 av arkmarin (see edit history) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
omhI Svart 30.August.2018 Del på Facebook Svart 30.August.2018 Så på Biltema at de hadde våtstøvsuger til under kr 400,-. Kan være et alternativ ? Problemet, om du ikke klarer å få ned "skureverktøy" kost mv, er at du ikke får den helt rein. Mye skit som kan sitte på veggene......det var det på min når jeg hadde reingjøring (dieseldyr). Sitér dette innlegget Link to post
Marius.S Svart 30.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2018 Nå som jeg har ute tanken etter reperasjon av girkasse så tenkte jeg å vaske tanken med det samme, jeg har oljesuger så kan jo prøve den.. Hadde håpet jeg kunne fått tatt dieseldyr hvis det er noe av det. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 30.August.2018 Del på Facebook Svart 30.August.2018 hei igjen Fikk ikke med meg at du hadde fått ut tanken - da blir det lettere selv om åpningen er liten ! Søk på dieseldyr her på forum så får du mange innspill. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 30.August.2018 Del på Facebook Svart 30.August.2018 Søker du på dieseldyr så blir du skrullete i hodet. Er tanken stor og håndterbar for å riste, skvalpe litt på den? Jeg brukte samme sugepumpe som arkmarin. Sug ut mest mulig først. Deretter fylte jeg på med noen liter varmt vann og hadde på zalo. Ristet og vugget på tanken. Tømte ut i beholder og inspiserte det som kom ut. Så ny runde med varmt vann og zalo, mere risting. Etc etc.. lot den stå over natten med vann og zalo også. Fikk sikkert ikke bort absolutt alt, men mer enn godt nok. Tror jeg hadde en runde bilge cleaner også. Det ble såpass rent at jeg til slutt bare lot vannet renne gjennom tanken. Helt til slutt fylte jeg på så varmt vann som kommer ut fra springen. Dette for å varme opp godset i tanken mtp å dampe ut vannrester. Avsluttningsvis satte jeg tanken på varmekabler over natten og alt vann fordamper ut. Det er ingen grunn til å ta på kondensfjerner. Det hører til historien at dette var en 45 liters alutank til seilbåten. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 30.August.2018 Del på Facebook Svart 30.August.2018 Hvis tanken din er demontert, må du benytte muligheten til å lage deg ett skikkelig mannelokk. Da får du gjort tanken ren nå, og senere. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Komodo Svart 30.August.2018 Del på Facebook Svart 30.August.2018 Sette inn mannlokk er helt klart det beste. Alle dieseltanker burde ha det. Hvis ikke kan du fylle den halvfull med kokende varmt vann, kraftvask, og grus. Så snur du og rister på den noen timer. Til slutt blir den helt blank innvendig. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.