lgboat Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Har utstyr fra 2004 originalmontert i båten, en NB870. Giveren for fart gjennom vann, temperatur og dybde har tatt kvelden. Noen som vet om det er mulig å reparere denne? Quote Link to post
krabbelars Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Ville sjekket for kabelbrudd eller feil i kontakter. Evt. inngang til plotter / sikring. Ellers bare å kjøpe nytt / nytt brukt ... Quote Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
lgboat Posted August 30, 2018 Author Share Posted August 30, 2018 takk for tipset. Sjekker kontakter og evt kabelbrudd i morgen. Quote Link to post
Bigmac Posted September 1, 2018 Share Posted September 1, 2018 Hei, beklager den kjenner jeg ikke igjen, designet kan minne om Airmar produksjon (ofte solgt under navn som Furuno og Raymarine). Men reservepluggen ved siden av har jeg aldri sett før. Dersom det ikke er kabelbrudd/dårlig kontakt noe sted, så vil jeg tro selve giveren har tatt kvelden. Har bytt tre stk selv ila 20 år. Dersom O-ringer er gode på reservepluggen, så ta ut giveren, sett inn pluggen og dra til forhandler hvis du kan. Tror det er beste tipset jeg kan gi nå. Quote Link to post
lgboat Posted September 4, 2018 Author Share Posted September 4, 2018 Hei, beklager seint svar... takk for tipset. Det blir ny giver når jeg ligger i vinterhavn. Bigmac skrev On 1.9.2018 at 0.04: Er det Airmar giver? Denne, ser ikke noe merke el navn..... Quote Link to post
Kjellg Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Ligner litt på b744v og at de ikke har brukt festet i framkanten av giveren? Har sett noen eksemplarer der det har vært uhensiktsmessig å bruke festet i framkanten. Giveren er den avlang utvendig? Quote Link to post
Bitteliten Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Ser ut som om du bør bytte septikslange også. Quote Link to post
Recommended Posts