Cap232 Startet 1.September.2018 Del på Facebook Startet 1.September.2018 (redigert) Garasjeporten ble for lav, så den nye RIB-en må lagres i carport i stedet. Båten er vasket, drenert og utluftet i alle skott. Pontongene renset, og motoren er overhalet og vinterklargjort på verksted. Batteri er toppladet og frakoblet. Tilhengeren er jekket opp og bukker på plass. Har planlagt å legge på havnepressening + Biltema båttrekk over hele hengeren. Yamahaen får tilhørende trekk over motorhuset. Tanken er ikke fyllt opp til maks. Noen som har erfaringer og gode råd. Blir kondens under presenninger et problem, og bør tanken fylles opp til maks for å unngå kondens? Redigert 1.September.2018 av Cap232 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 1.September.2018 Del på Facebook Svart 1.September.2018 Høres bra ut. Forskjell på vinter og sommer er frost og snø. Hvis den står under tak så snør den vel ikke ned. Hvis det ikke er vann i båten, er det ikke noe som fryser. Jeg har min RIB på henger på en låve, drar over en pressennning for å unngå duedritt og støv, like fin neste vår. Jekker ikke opp, må kunne flyttes / rangeres i løpet av vinteren. Kobler ikke fra. Batteriet, men har med power bank for å tilte opp motoren på våren om batteriet er flatt. Har ikke trengt den ennå. Pust lungt og ta livet som det kommer.... Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 1.September.2018 Del på Facebook Svart 1.September.2018 Cap232 skrev for 4 timer siden: Garasjeporten ble for lav, så den nye RIB-en må lagres i carport i stedet. Båten er vasket, drenert og utluftet i alle skott. Pontongene renset, og motoren er overhalet og vinterklargjort på verksted. Batteri er toppladet og frakoblet. Tilhengeren er jekket opp og bukker på plass. Har planlagt å legge på havnepressening + Biltema båttrekk over hele hengeren. Yamahaen får tilhørende trekk over motorhuset. Tanken er ikke fyllt opp til maks. Noen som har erfaringer og gode råd. Blir kondens under presenninger et problem, og bør tanken fylles opp til maks for å unngå kondens? Jeg har båten i naust med god luffting ... Synes du har gjort alt riktig. Jeg har som deg både båttrekk og stor pressening som er over hele båten, men denne henger i et tau som er spent opp fra bauen og bakover i veggen, dette tauget gjør at ikke presseningen ligger helt ned på båten, men lager litt luft i mellom. Jeg legger et gammelt ullteppe over motoren i tillegg. Alle luker er åpen. Har tilsatt stabiliserende stoff (2+4) i bensinen, har halv tank. I år orker jeg ikke å ta ut batteriet, for mye styr, kommer til å lade regelmessig gjennom vinteren. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.