MStilling Startet 1.September.2018 Del på Facebook Startet 1.September.2018 Hej vi fik identificeret at båden vi havde köbt var en Otto's 16 Familie, blandt andet gennem kyndige folk her på forummet. Men det er som om der ingen info findes om disse både, de er formodentligt produceret i Grimstad, på Otto's plastfabrik men derfra er sporet blindt, det er som om der bare eksistere 2 billeder på nettet af denne båd, og en meget lille spec. Hvilket kan tyce på at de er produceret i meget lille antal og fabrikken er blevet solgt flere gange siden så ingen informationer längere eksistere. Skulle nogen ha informationer om Otto's 16 billeder, brochurer info i det hele taget eller kontakter til nogen som eventuelt ved noget mere, er interesseret i hvordan den evt. har set ud den gang, alt information er interessant ud over det spec og det ene billede der umiddelbart findes via google. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.September.2018 Del på Facebook Svart 1.September.2018 Otto's 16 er het først Herwa 16 family. Deretter Fjord 16, så Otto's 16. Den er mest halvplaner, men mener siste versjon av den kom med mindre "kjøl" og litt mer tilrettelagt for fart. Jeg hadde en Otto's 16 med 60 hk Mariner. Gikk 23 knop med meg alene men la seg da på kjølen. GPS-målt. Jeg lurer på om den ble produsert av Otto's først med glassfiber vindskjerm, og deretter i svart aluminium. Jeg har sett veldig mange av dem, men nå bor jeg på Sørlandet... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Pitch Svart 2.September.2018 Del på Facebook Svart 2.September.2018 Tror det er Otto Berthelsen i Grimstad som har produsert denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
MStilling Svart 2.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2018 Ja kom også fram till at det må väre otto Berthelsen i grimstad, jag kanske får ringa på gammeldags vis :-) ingen hemsida tror jeg. Min har en 80 HK Yamaha motor, den går 35 knop med 4 personer i, nu är det min förste motorbåt, men har windsurfet meget tidligere og ud fra det virker den at gå ganske godt i vandet for en båd i den alder, så det kunne jo väre sjovt at samler alt den information der findes på en web side , ikke mindst i renoverings planer. Sitér dette innlegget Link to post
KjetilBN Svart 2.September.2018 Del på Facebook Svart 2.September.2018 Her et litt info. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.