Jump to content

Fersk seiler med «ny» Dufour 1800

Dufour1800

Recommended Posts

Hei! 

Har nettopp realisert min årelange drøm og gått til innkjøp av min første seilbåt. Båten er en Dufour 1800, 25 fot fra 1981. Båten er i bra stand og godt holdt. Jeg kan svært lite om seiling annet enn litt litteratur jeg har lest, men har vært mye på sjøen med motorbåt, så er forsåvidt sjøvant. Har tanker om seilkurs, men også prøve å feile litt på egenhånd i greit vær;)(til å begynne med)

Har lest litt på forumet her og ser det er mye kunnskap og erfaringer å plukke opp som fersk seiler og jeg antar det kommer til å dukke opp en del spørsmål underveis. 

Da er det fint å ha en kanal hvor man kan søke råd hos både ferske og erfarne seilere/sjøfolk og samt utveksle erfaringer underveis:)

Marius

F0FFAC17-517A-4DBC-97CF-934DC02277D0.jpeg

Edited by Dufour1800 (see edit history)

Gratulerer med flott båt, og velkommen til forumet. Vi kjøpte selv seilbåt i år, uten å kunne noe som helst om seil... Hadde noen år med motorbåt, men vi tok også seilkurs over en helg. Lærte en del der!

Uansett, det går seg fort til :giggle:

Håper du får noen fine høstturer!

Gratulerer med båt. Har også vært der du er etter at kona fant ut at vi skulle ha seilbåt. Eneste jeg synes er dumt er at vi ikke skaffet seilbåt tidligere.

Dette blir bra, seiling blir bare mer og mer moro jo mer man lærer.

:thumbsup: