Jump to content

Bra priset opplag for Ibiza 770 Touring daycruiser

Dagfinnr

Recommended Posts

Hei,

Opplag (kaldt inne) for 25 fot Ibiza 770 touring m/ vinterkonservering av motor koster ca. 30 000 innerst i Oslofjorden (Leangbukta, Fritids-Senteret m.fl).

Er det noen som har tips om steder lenger ut i Oslofjorden som har rimeligere opplag (med tilfredsstillende kvalitet)?

Tar gjerne en lang høsttur, da jeg synes 30k er drøyt.

Hei.

Det var en avsindig pris for opplag syntes jeg. Har du båthenger (og bil) til båten eller er du avhengig av å få løftet den på land?

Jeg leser ut i fra innlegget at du tar en lang båttur og ikke biltur for å få rimeligere opplag?

Hvis du har mulighet til å trekke båten på henger bak bilen ville jeg gått til anskaffelse av henger asap. Da er du ikke avhengig av andre og står mye friere til å velge opplagssted til en rimeligere penge.

(Evt går det vel an å leie en bil en dag for å frakte båten.)

På finn annonseres det med innendørs opplag (10grader varmt) for 1250 pr mnd i Hobøl

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=62326405

Da er hengeren innspart på kort tid.

Jeg har tidligere lagret en 22 fots daycruiser på henger hos Opplag Oslo på Tofte  http://www.dinmg.no/tofte/ , jeg mener de har mulighet til å evt løfte båten på land for deg. (de har også lager i Nittedal) Husker jeg ikke feil betalte jeg rundt 5000 for opplag innendørs hos dem.

De har også mulighet til å hente båten for deg.

Henting Asker region: kr. 1.000.- til 1.400.-  pr gang + moms
Hente/ bringe Oslo region kr. 1.200 - 1.600.- pr gang + moms

(Dette varierer med båtens størrelse/ tyngde – ta kontakt for overslag)

Vinterkonservering av motoren gjøres enkelt selv, jeg regner med du har en Yamaha bakpå hekken? i instruksjonsboka står det steg for steg hvordan man går frem. 

Evt kan de gjøre det for deg, det koster rundt en tusing avhengig av motorstørrelse.

Opplag Oslo har for tiden litt usikkerhet med hvor stor kapasitet de vil kunne tilby i vinter på Tofte, men jeg hadde uansett kontaktet dem for å høre om de kan gi et tilbud.

Håper dette var til hjelp.

Sjekk med Fuglevik Marina syd for Moss. Jeg hadde vår Ibiza 760 der forrige vinter, og de var vel halv pris av Oksenøya Marina. Det var ikke billig, men jeg mener vi betalte ca 20.000 for opplag, service, vask, polering og stoffing.