Jump to content

Hvilket lim til deler av emblem?

Stekepanne

Recommended Posts

Hallo.

Vi har en Beneteau seilbåt som har "B-E-N-E-T-E-A-U"-emblem 3 steder på båten, 1 på rumpa, 1 på S.B og 1 på B.B side.

På det ene merket har "N-" løsnet og ramlet av, har begge delene, så jeg lurer på hva ville dere brukt for å lime fast dette?

Merket sitter på glatt gelcoat og er orginalt limt med dobbeltsidig teip.

Limet kan ikke ha noe særlig farge (annet enn hvit), da det er på et veldig synlig sted. Og den må sitte som fy da dette er en plass vi vasker med kost veldig jevnlig.

Noen bilder er alltid til god hjelp. Dobbeltsidig tape brukes forøvrig i bilindustrien for å feste lignende saker. Dette holder på billakk, som er et rimelig hardt og glatt materiale. Rengjøring med aceton eller lignende er avgjørende for god vedheft. Dess glattere overflate, dess bedre burde tapen feste. Satt nettopp på alle dekalene på en bil jeg har foliert. Brukte dobbeltsidig tape fra biltema. (Den typen som er 2mm tykk med skumgummi inni). Dekket hele flaten på bokstavene først. Skar vekk alt som stakk utenfor (og 1mm til)

Har et lignande problem. Klarte å hekte vaskefilla i et av Jeanneau-emblemene og det løsnet. Denne var også festet med dobbelsidig teip. Kjøpte en gjennomsiktig dobbelsidig teip på Clas Ohlson som skal fungere bra ute men ikkje fått somla meg til å feste merket endå.

2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.)

Jeg har vurdert dobbeltsidig tape, da det er dette emblemet er festet med orginalt. Kanskje en dråpe superlim mellom hver del for å holde de sammen?

Biltema sin dobbeltsidige tape har jeg i garasjen, så det er absolutt verdt et forsøk!

Sånn i tilfelle noen lurer, så har Beneteau byttet til et nyere emblem og har dermed sluttet å selge det gamle (!!). Hadde nok kjøpt et nytt hvis det var å få tak i.

Det finnes dobbelsidig tape som sitter slik at det er omtrent umulig å rive det av igjen. Vi brukte noe i den forrige jobben min, og da vi en gang måtte fjerne noe som var festet med denne tapen ble metallplaten som var tapet fast ødelagt! Husker ikke nå hva den het, men hos en forhandler av slikt må de kunne anbefale noe som holder.