Tor Arild Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Bordet i båten vår er lakket med en ikke uv-bestandig lakk. Vi synes bordet er fint og skulle gjerne fått det slipt ned og lakket opp med lakk med uv-filter. Det er egentlig litt trist, for lakken er hel og veldig tykk og fin. Trolig sprøytelakkert et større antall ganger. Noen som har formening om hvem som kan gjøre en slik jobb på Østlandet? Jeg klarer ikke å få bordet så fint selv, og regner med at det er noe rimeligere å lakke opp enn å kjøpe nytt. Mvh Tor Arild Quote Link to post
Grand Banks jr Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Du kan forsøke å polere/ behandle det med Baolin. Hvis oksyderingen ligger i toppen så kan det gjøre underverker. Ble solgt i vanlige møbelbutikker (Møbelringen) da jeg jobbet der for mange år siden. Var gjennomsiktig flaske med noe gulaktig væske i. Quote Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Dette remediet: https://www.maxmaling.no/mobler/mobler-inne/mobelpleie-og-vedlikehold/boalin-møbelpolish-1-liter-detaljer Quote Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bitteliten Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Melkehvit lakk skyldes trolig fukt. Vanskelig å fikse uten å pusse helt ned. Jeg tenker dette er en jobb for proffer. Quote Link to post
Tor Arild Posted September 4, 2018 Author Share Posted September 4, 2018 Ja, det er som Bitteliten sier. Dette er i lakken. Må nok tas helt ned og så bygges opp igjen. Har sett nøye på det, og det ligger godt inne i lakkagene, og ikke i overflaten dessverre. ? Quote Link to post
Bonita I Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Kan være verdt å forsøke behandling med Liberon: Les litt her http://www.alanor.no/Problemlosere/Problemlosere/Fjerne-ringer-skjolder_rep_mobler_tre_bruk.aspx Quote BONITA I Link to post
Grand Banks jr Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Baolin trekker ned i lakken. Vi brukte dette til blant annet å fikse bordplater som hadde fått fuktmerker. Sofabord og spisebord. Men det kommer an på lakktypen. Jeg hadde prøvd for å se. Ellers hadde jeg snakket med et møbelsnekkeri. De har utstyr og kompetanse til å lakke møbler skikkelig. Quote Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts