Jump to content

Oppussing bord - ny lakk - møbelsnekker?

Tor Arild

Recommended Posts

Bordet i båten vår er lakket med en ikke uv-bestandig lakk. 

Vi synes bordet er fint og skulle gjerne fått det slipt ned og lakket opp med lakk med uv-filter. 

Det er egentlig litt trist, for lakken er hel og veldig tykk og fin. Trolig sprøytelakkert et større antall ganger. 

Noen som har formening om hvem som kan gjøre en slik jobb på Østlandet?

Jeg klarer ikke å få bordet så fint selv, og regner med at det er noe rimeligere å lakke opp enn å kjøpe nytt. 

Mvh

Tor Arild

030A5D56-08BA-4055-A2AE-DAC740E8874E.jpeg

236FC753-8AB5-4FCE-9993-BA139997BBD5.jpeg

1D511AFC-829D-48BA-94CE-FBF4B424BC57.jpeg

58D7EF44-EDCF-422F-934E-6271A1590FE2.jpeg

Du kan forsøke å polere/ behandle det med Baolin. Hvis oksyderingen ligger i toppen så kan det gjøre underverker. Ble solgt i vanlige møbelbutikker (Møbelringen) da jeg jobbet der for mange år siden. Var gjennomsiktig flaske med noe gulaktig væske i.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Baolin trekker ned i lakken. Vi brukte dette til blant annet å fikse bordplater som hadde fått fuktmerker. Sofabord og spisebord. Men det kommer an på lakktypen. Jeg hadde prøvd for å se. 

Ellers hadde jeg snakket med et møbelsnekkeri. De har utstyr og kompetanse til å lakke møbler skikkelig.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B