Jump to content

Hjelp til salg av gammel Nidelv

KimBlund

Recommended Posts

Hei!

Vi har hatt en gammel Nidvel i familien min i lang tid, ny tidlig 80-tallet. Den har derimot ikke blitt brukt på 4 år pga at min far gikk bort og det var han som brukte den. Jeg vil nå hjelpe min mor med å selge båten. Vi har ikke peiling. Hvor kan jeg få hjelp til dette slik at en evt salgsannonse blir korrekt og representabel ?

Det er dessverre liten verdi i båten, har selv prøvd å selge en lignende båt med 2009 modell motor og en god del utstyr for 50.000, null respons på 3 måneder så prisen bør være lav. hadde ikke brukt så mye tid på oppshining kanskje bortsett fra en vask, ligger båten på land så trekker det ned. mitt råd, legg den ut til 20.000, følg med på de som viser annonsen flere ganger og juster ned pris hvis det er lite respons

Hvilken Nidelv er det? Snekke? Nidelv 24, 26 eller 28. De produserte jo mer enn én modell i 80-årene, og de har ganske stor forskjell i salgspris i dag.

Kommentarene over gjelder Nidelv 24. Jeg hadde en slik som jeg solgte i 2009. Gikk da for 82000,- Det var markedsverdi da og helt kurant pris. 5 år etter gikk de for ca 40000. Så prisen sank fort etter 2010.

Edited by Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B