Scand Baltic32 Startet 5.September.2018 Link til dette innlegget Startet 5.September.2018 Har problemer med temerarurføler på min cummins 5,9 1989 mod. I fra å være helt normal temp plutselig spretter tempmåler på Max . Og varsler piper .Motor er ikke varm Den indikerer ikke at temperatur stiger opp mot Max men spretter rett opp .... noen som har vært borte i noe lignende... Sitér dette innlegget Link to post
FTW Svart 5.September.2018 Link til dette innlegget Svart 5.September.2018 Har samme problem på min 1992 6BTA5.9M2 300 hk. Temperaturen på instrumentet viser over 90 grader, og stiger. Når det skjer, hjelper det ofte å stoppe maskinen og slå av tenningen og start opp igjen. Da retter feilen seg hos meg. Jeg har brukt litt tid med å måle motstanden i mine følere og de har den motstanden de skal ha ved forskjellig temp. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic32 Svart 5.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2018 Takk for tilbakemelding. Har prøvd og det funker ikke. Den ligger på 80 grader har ikke kjørt lenge og så spretter måler opp på Max. Stiger ikke men rett opp på maxMax Sitér dette innlegget Link to post
FTW Svart 5.September.2018 Link til dette innlegget Svart 5.September.2018 Jeg koblet meg på giverenpå maskinen med en lang kabel så jeg kunne kjøre båten og lese av motstanden på ett multimeter. Motstanden øker/verdien på multimetere jo varmere motoren blir. Det er egne tabeller som viser hvilken motstand du skal ha på de forskjellige tematurene. På den måten fant jeg ut av det. Instrumentet, eller dårlig kontakt siden temp går ned når jeg slår av lyset i panelet er nok årsaken hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.