Jump to content

Montere giver til ekkolodd gjennom dobbel bunn

Brummle

Recommended Posts

abbor skrev for 3 timer siden:

En lager et større hull i innerskroget slik at det er plass til svingeren og et hull tilpasset diameteren til den gjennomgående delen til svingeren i ytterskrog. Det må tettes med epoxy mellom inner og ytterskrog. Det er dokumentert hvordan det skal gjøres i monteringsanvisningene for de forskjellige Airmar modellene. 

Har sett hvordan det gjøres i bruksanvisni g på nett. Men der ser det ut som skogene er festet sammen med en kjerne. Hos meg er det flere cm mellom bunnen på bildet og ytterskroget. Hvordan tetter jeg det?

Flere måter å løse dette på. En måte er å montere en inspeksjonsluke i innerskroget, en annen er å støpe igjen hullet, en tredje er å lime fast ei plate over hullet med sika eller epoxy. Litt bedre bilder, og noen målsatte skisser av det aktuelle stedet gjør det lettere å bidra med råd :yesnod:

Det går helt sikkert bra :smiley:  Nå er ikke jeg noen fan av å bruke treplater i småbåter på denne måten fordi de alltid vil trekke vann og svelle. Men i dette tilfellet er jo konsekvensene små, og det er bare å bytte ut plata om den blir vasstrukken. Dersom det holder seg tørt der har du jo ikke noe problem i det hele tatt :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...