Brummle Startet 6.September.2018 Link til dette innlegget Startet 6.September.2018 Vurderer å montere innvendig eller gjennomgående giver i Mazury 670. Båten har dobbel bunn under dekk. (Innliner?) Er det noen problemer i forhold til å lage hull i innerste skrog? Båten har lensepumpe montert oppi bakrommet. Hvordan eventuelt tette slik at ikke det kommer vann mellom skrogene? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 6.September.2018 Link til dette innlegget Svart 6.September.2018 En lager et større hull i innerskroget slik at det er plass til svingeren og et hull tilpasset diameteren til den gjennomgående delen til svingeren i ytterskrog. Det må tettes med epoxy mellom inner og ytterskrog. Det er dokumentert hvordan det skal gjøres i monteringsanvisningene for de forskjellige Airmar modellene. Sitér dette innlegget Link to post
Brummle Svart 6.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2018 abbor skrev for 3 timer siden: En lager et større hull i innerskroget slik at det er plass til svingeren og et hull tilpasset diameteren til den gjennomgående delen til svingeren i ytterskrog. Det må tettes med epoxy mellom inner og ytterskrog. Det er dokumentert hvordan det skal gjøres i monteringsanvisningene for de forskjellige Airmar modellene. Har sett hvordan det gjøres i bruksanvisni g på nett. Men der ser det ut som skogene er festet sammen med en kjerne. Hos meg er det flere cm mellom bunnen på bildet og ytterskroget. Hvordan tetter jeg det? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.September.2018 Link til dette innlegget Svart 7.September.2018 Flere måter å løse dette på. En måte er å montere en inspeksjonsluke i innerskroget, en annen er å støpe igjen hullet, en tredje er å lime fast ei plate over hullet med sika eller epoxy. Litt bedre bilder, og noen målsatte skisser av det aktuelle stedet gjør det lettere å bidra med råd Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Brummle Svart 7.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2018 Komodo skrev for 12 timer siden: ...t, en tredje er å lime fast ei plate over hullet med sika eller epoxy... Kan jeg bruke en plate av vannfast kryssfiner og sika? Kommer jo ikke mye vann ned hit. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.September.2018 Link til dette innlegget Svart 7.September.2018 Det går helt sikkert bra Nå er ikke jeg noen fan av å bruke treplater i småbåter på denne måten fordi de alltid vil trekke vann og svelle. Men i dette tilfellet er jo konsekvensene små, og det er bare å bytte ut plata om den blir vasstrukken. Dersom det holder seg tørt der har du jo ikke noe problem i det hele tatt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
trulsant Svart 8.September.2018 Link til dette innlegget Svart 8.September.2018 Jeg har gjort slik selv, har bare åpent hull i innerliner. Nå er denne inni en luke, og så lenge luken er på kommer det ikke vann dit. Strategien min er å sjekke for vann hver høst ved å skru ut bunnpluggen. Lurte på å bruke «pluggen» sagboret borret ut som plugg med sikaflex rundt, men ikke behov. TA Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.