Jump to content

Prosjekt: Renovering av Jeanneau Sun Fizz 40 - Fra sliten 80-talls seiler til....

Morten_L

Recommended Posts

• 1 år senere...
Magnus-T skrev 57 minutter siden:

@Morten_L

For en utrolig nyttig tråd :) 

Noen flere oppdateringer? 

Jeg har akkurat kjøpt en Sun Fizz selv som trenger litt kjærlighet :) 

Takk for det! Har blitt mange timer med jobbing de siste åra ombord!!

Ingen flere oppdateringer da båten er solgt.

Sliter med kronisk sykdom så stort båtprosjekt, stort gammelt hus og barn ble litt i meste laget. Håper og tror den blir ferdig hos ny eier på Østlandet. Jeg har funnet en yngre litt større båt :lol:

Spennende! Har sett noen få flere av dem i Norge. Lag gjerne en prosjekttråd her på baatplassen. Mye lærdom og underholdning i det og mange gode tips å hente når en lurer på noen.

• 3 uker senere...

Jeg så i en annen tråd at du hadde hentet deg en ny båt 😊 Gratulerer 😀

Skal lage meg en prosjekttråd her, men blir nok mye lik din da det er mye av det samme som må gjøres 😂

Et lite spørsmål bare, husker du hvordan dieseltanken satt på din? Satt den på skrå, altså opp i bakkant? 

Det er ingen tank på min, men ser ut som på festene i båten at den har sittet fallende fremover..? 

Magnus-T skrev for 7 timer siden:

Jeg så i en annen tråd at du hadde hentet deg en ny båt 😊 Gratulerer 😀

Skal lage meg en prosjekttråd her, men blir nok mye lik din da det er mye av det samme som må gjøres 😂

Et lite spørsmål bare, husker du hvordan dieseltanken satt på din? Satt den på skrå, altså opp i bakkant? 

Det er ingen tank på min, men ser ut som på festene i båten at den har sittet fallende fremover..? 

Takk! Har hatt utrolig mye glede av Sun Fizzen, det håper og tror jeg du også får!

Prosjekttråd er alltid bra :yesnod:

Dieseltanken var under cockpidørken, ca under pidestallen til rattet. Ca 15 cm av den stak ut i stuerommet akter (der en sitter og styrer) med tankmåler og dieselpåfylling synlig. Den var flatbunnet med avtapning litt over bunnen på siden mot motoren. 

Grei plassering, men min tsnk hadde ikke manhull eller mulighet til å demonteres for rengjøring så jeg endte opp med å støvsuge den ren gjennom tankmålerhullet med et tynt rør tapet til en våtstøvsuger så pass på at du får mulighet til rengjøring av tanken når du monterer.

Jeg har 2 nye tanker som skal erstatte den ene som satt der. 

Det var et hull i den gamle og forrige eier måtte skjære den opp for å få den ut 😊

Det bare ser ut som tanken heller nedover i fremkalt, eller så mangler jeg fremre feste/plate eller hva det skal være der 😊

I dag er motorrom og akter rengjort og malt 😀 Klart for nye tanker 😊

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...