Batdilla Startet 15.August.2005 Del på Facebook Startet 15.August.2005 Nettavisen: Tyskland vil forby dieselbiler - Miljøhensyn kan føre til at fem millioner dieselbiler får kjøreforbud i Tyskland. En lignende ordning er så langt ikke aktuelt for personbiler i Norge, opplyser informasjonssjef Ivar Torvik i Samferdselsdepartementet til forbruker.no. Men det kan bli aktuelt å forby tyngre kjøretøyer som ikke oppfyller konkrete miljøkrav å kjøre i spesielle soner. Et slikt forslag er nå ute til høring. (Min utheving). Først restriksjoner på bilene, deretter båtene? Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 15.August.2005 Del på Facebook Svart 15.August.2005 Nei det kan jeg aldri tenke meg Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 15.August.2005 Del på Facebook Svart 15.August.2005 Jeg synes det er et bra tiltak. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 15.August.2005 Del på Facebook Svart 15.August.2005 Måtte sjekke kalenderen, trodde et øieblikk at det var 1. april ... Har aldri hørt på makan til bullshit, men kommer det fra politikere eller byråkrater, så er det jo aldri grenser for noe som helst av fikse ideer. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
PanPan Svart 15.August.2005 Del på Facebook Svart 15.August.2005 Nettavisen: Tyskland vil forby dieselbiler - Miljøhensyn kan føre til at fem millioner dieselbiler får kjøreforbud i Tyskland. En lignende ordning er så langt ikke aktuelt for personbiler i Norge, opplyser informasjonssjef Ivar Torvik i Samferdselsdepartementet til forbruker.no. Men det kan bli aktuelt å forby tyngre kjøretøyer som ikke oppfyller konkrete miljøkrav å kjøre i spesielle soner. Et slikt forslag er nå ute til høring. (Min utheving). Først restriksjoner på bilene, deretter båtene? <{POST_SNAPBACK}> Man bør ha gangsynet rimelig i orden her. Bilers utslipp er ganske konsentrert i byer og by-messige strøk. Derfor et spesielt strengt fokus på utslipp av sot og partikler fra gamle dieselmotorer. Det skjer jo en markert utvikling av motorer til lyst-båt-flåten, hvor utslipp også er i fokus. Jeg vil anta at den gradvise fornyelsen i lyst-båt-flåten vil gjøre at drastiske tiltak langs kysten ikke blir nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.