Stokk Startet 10.September.2018 Del på Facebook Startet 10.September.2018 Har en 2018 Hanse 418. Flott innvendig med lys eik på vegger og gulv. Men litt sterilt er det og litt kaldt kan det bli på føttene. Var ombord i en Hallberg Rassy i går . De har kantsydd teppe oppå skipsgulvet. Magnus Rassy anbefalte det varmt - luner og demper støy. Noen som har erfaringer med tepper i seilbåt slik som i en Hallberg Rassy? Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 10.September.2018 Del på Facebook Svart 10.September.2018 Vi hadde teppe i førre båt ein Rush 84 frå tidleg 80-tal. Fungerte fint det- slik vi brukte båten. Vi kjøpte den minste støvsugaren vi fann på Elkjøp for å halda det reint. I så ny båt som de har reknar eg med det er avfuktar ombord. Sitér dette innlegget Link to post
TwisT Svart 10.September.2018 Del på Facebook Svart 10.September.2018 (redigert) Har løse persiske tepper i ulike størrelser. Luner godt Og er lett å stue bort hvis det ligger an til å dra vått tøy ned i båten. Redigert 10.September.2018 av TwisT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Albinisten Svart 10.September.2018 Del på Facebook Svart 10.September.2018 Vi har hatt et kantsydd teppe i vår Albin Vega i mange år, godt å gå og pynter fint opp i den lille salongen. Vi har ikke hatt avfukter i båten før denne sesongen og har heller aldri hatt noe problemer med at dette gulvteppet har blitt fuktig. Med en 12v støvsuger ombord har det vært enkelt å holde det rent og pent. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.September.2018 Del på Facebook Svart 10.September.2018 Hadde tepper i forrige seilbåt. Byttet ut et par av de mest slitte. Kjøpte nye på Teppelabo på Bryn som har et vanvittig utvalg, og gode kvaliteter. De kan skjære ut etter mal på stedet og kantsy. Sitér dette innlegget Link to post
Albinisten Svart 10.September.2018 Del på Facebook Svart 10.September.2018 Pinkvin skrev 18 minutter siden: Hadde tepper i forrige seilbåt. Byttet ut et par av de mest slitte. Kjøpte nye på Teppelabo på Bryn som har et vanvittig utvalg, og gode kvaliteter. De kan skjære ut etter mal på stedet og kantsy. Det var der vi handla våre tepper også, veldig fornøyd! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.September.2018 Del på Facebook Svart 11.September.2018 Jeg har tepper i Najaden.........men ikke i pentryt, eller direkte der jeg kommer ned, iblant med vått tøy/støvler jeg har bare i salong/forpik/akterlugar, disse går enda ut i kanten kompisen la inn på samme måte som HR, med trykk knapper som holder dem på plass, og med ett litt mellomrom til kanten, slik att skipsdørken blir synlig, det blev pent ! Han angret att han la i pentryt, det skvetter fra matlagning. se til att du får tepper som tåler å ligge i båt, vanlige tepper har en tendens att smultre sønder under, 'gummit' tar slutt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Stokk Svart 11.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2018 Takker! Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 11.September.2018 Del på Facebook Svart 11.September.2018 Hei Då me kjøpte båten var det tepper på alle dørkane. Det var godt å få dei ut, og me har aldri sakna teppene. Ask Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 11.September.2018 Del på Facebook Svart 11.September.2018 Hadde teppe i ein seilbåt for ca 20 år sidan, ca 1 sesong. Har sidan vore utan, og trivast best med det. Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 11.September.2018 Del på Facebook Svart 11.September.2018 Er det ikke fryktelig glatt å bevege seg på et teppe på kryss? Og løse tepper, enda verre? Sitér dette innlegget Link to post
Miranda2 Svart 12.September.2018 Del på Facebook Svart 12.September.2018 Tepper fungerer veldig bra tidlig på sesongen når det er kaldt i vannet. Gjør salongen varmere. Ingen problemer på kryss når teppet er festet godt, og er laget for båt. Løse tepper er veldig pent i båter med romslige salonger, men de bør antagelig stues før seilas. Sitér dette innlegget Link to post
anders_kar_87 Svart 23.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2018 Stene-as.no har tepper som er laget for båter. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 23.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2018 fredrikgjo skrev 1 time siden: Stene-as.no har tepper som er laget for båter. Ja, så du jobber på Stene as? Seks poster, alle med omtale om det firmaet, og alle poster i løpet av en time etter registrering... Dårlig måte å reklamere på synes jeg... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
ArvidKa Svart 23.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2018 (redigert) slettet.... Redigert 23.Oktober.2018 av ArvidKa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 23.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2018 Jeg har en Hanse 312. Den var gulvkald om vinter og vår. Jeg tok et skjøtestykke/y bend med spjell på varmeaparat slangen, og førte inn under dørk. Nå er det lunt og fint og deilig i salongen :-) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Bitteliten Svart 23.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2018 (redigert) Løse tepper av god kvalitet med slingreduk under funker bra. Testa på ca 1000nm over nordsjøen i sommer. Redigert 23.Oktober.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.