Jump to content

Mål på sittegruppe Rana 530 ht

Cosse

Recommended Posts

Sjøvind skrev On 12.9.2018 at 22.27:

Hva med en telefon til produsenten?

Sendte faktisk en mail til Rana plast for 10 dager siden og ingen svar. Har nå prøvd og ringe utallige ganger men ingen svar der heller. PW plastservice mente der var nye eiere og ingen ting og oppdrive til di gamle rana båtene..

Gudrun skrev for 5 timer siden:

Prøv alle disse?

http://www.ranaplast.no/no/contact-us

På den annen side er de kanskje ikke så interessert i å hjelpe med tegninger/endringer på noe eldre båter siden de lever/levde av å selge nye båter? Bare en tanke om slo meg.. 

Kom nå endelig gjennom, di hadde slutta med disse typen stoler og innredning for 5år siden så vart ikke noe klokere. Om noen vet om til salgs eller gidder og måle så blir jeg glad!?  

• 2 weeks later...

Ser jeg glemte å legge inn i tegningen at A har et mål på toppen på 120,4cm

Kan også legge til at C går ut hele bredden slik at det er A som er festet i C og ikke motsatt ifht hjørnet mellom A og C

Tok ikke mål på ryggene, men er det av interesse kan jeg gjøre det neste gang jeg er innom båten min. 

Tipper platene er 12mm kryssfiner, men det kan jeg også sjekke ved neste høve. Når jeg byttet vertikal plate i tankrom (som ikke er avbildet eller skissert, men som du nok har ok nå) så brukte jeg forskalingsplate som jeg syntes fungerte fint hvor jeg prøvde å forsegle endene som jeg hadde kappet i. Den plata ser like fin ut nå ca et år etter jeg byttet. Måtte skaffe veeeldig lange pop-nagler som ikke var mulig å få tak i på biltema ol. Tingstad klarte å skaffe korrekte dimensjoner til meg. Tipper at plate B også er festet med popnagler mot glassfiber på samme måten som platen i tank-brønn.

Edited by rebop (see edit history)

Jeg har den "modul A" helt fremme så er "modul B og C" jeg var nysjerrig på! Jeg har liggendr 12mm kryssfiner som dette var tiltenkt til! :) 

jeg tenkte kanskje og feste modul A og C med en vinkel jeg popper i glassfiberen:) ang platene tenkte jeg og forsegle disse med epoxy etterfult av 2k polyuretanlakk eller topcoat:)