ivc Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 (edited) Hei! Kjenner en som mest sannsynlig skaffer seg en rimelig turseiler. Men er det noen som vet hvilken produsent og modell dette er? Edited September 12, 2018 by ivc (see edit history) Quote Link to post
Lazyjack Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 http://www.wikiwand.com/no/Columbie_66 Quote Link to post
ivc Posted September 12, 2018 Author Share Posted September 12, 2018 (edited) Det kan stemme. Flott takk, Bergen! Noen som kjenner til denne? Er det noen problemer som bør nevnes eller andre ting som er verdt å merke seg med Columbie 66? Denne må nok restaureres endel før den er i god nok stand til en seiltur igjen. Edited September 12, 2018 by ivc (see edit history) Quote Link to post
Bergen Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 Søk her på forumet så finner du mye om denne båten. Fukt/råte i balsa i sandwich ser ut til å være en gjenganger for båttypen. Spesielt rundt vinduer. Men artig båt å seile Quote Link to post
Midtpinne Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 En slik har jeg hatt, juhu. Første seilbåten jeg hadde. Eneste bakdelen jeg opplevde med den båten er at den gjorde meg til seiler. Columbie 66 er en sjøsterk båt og den tålte mer enn meg. Seilte den en gang i 22 m/s med full seilføring. Den er morsom og seile og man seiler den lett alene. Den krever gjerne litt vind for å seile bra, men til gjengjeld tåler den mye vind. Veldig mye plass med tanke på den bare er 22 fot. Båten er varm og vi hadde aldri problemer med fukt, tørreste båten jeg noen gang har hatt. Kona var ikke helt fornøyd med høyden under taket. Ungen hadde forpiggen som sitt rom og stortrivdes der til hun begynte å bli for stor. Dette ble filmet fra den en eller annen gang vi ble overrasket og ikke tenke over at jolla burde sikres. Vi gjorde 6 knop med bare en liten flik av forseilet ute. Husker det som en slitsom tur, men vi kom fram, våte men like hel. Quote Link to post
ivc Posted September 12, 2018 Author Share Posted September 12, 2018 (edited) Wow, litt av en tur du har vært med på der Midtpinne :) Det ser ut som COLUMBIE 66 prosjektet blir satt i gang! Dette er virkelig en klassiker verdt å bevare. Edited September 12, 2018 by ivc (see edit history) Quote Link to post
Recommended Posts