Jump to content

Feriehilsen fra Trudelutt!


Lars H.

Recommended Posts

Hei alle venner!

 

Hallo baatplassen.no, baatplassen.no, baatplassen.no. Trudelutt kaller baatrplassen på kanal 16. Lytter på forumet!

 

Ja, nå er halve ferien unnagjort. Vi har det bare herlig. Väret har värt brukbart, rundt 20 gr. de fleste dagene med sol og lettskyet. Noe regn har vi også hatt, men ingen grunn til å klage.

 

Turen har gått fint, bortsett fra at vi fikk tau i propellen på Kosterfjorden. En line mellom to krabbeteiner hadde kommet til overflaten, og den traff vi på! Og der satt vi bom fast. Väret var heldigvis stille og fint. Via VHF og Sjöassistanste fikk vi etter 2 timer dykker som fikk lösnet floken og vi kunne gå videre til Havstensund 1000 kroner fattigere, - måtte betale for dykkeren.

 

Lå noen dager inneblåst i Hunnebostrend, men ellers har det värt lite vind. Lå sammen med Quantum både i Hunnebostrand og Bohus Malmön.

 

Helgen som var tilbrakte vi på Käringön, og ligger nå i Skärhamn med internettkafé. Skal igge over en dag för vi går sydover til Kledesholmen eller Dyrön hvor vi snur nordover. Imorgen skal jeg en tur i Skoaffären for å hente to 3l. bokser med rödvin som jeg bestilte i morges. Skoaffären er utlemningsställe för Systrembolaget!

 

Gunga Din, er du i farvannet?

 

Hilsen Trude, Lars og skipshunden Japp ombord på Trudelutt

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei alle venner!

 

Hallo baatplassen.no, baatplassen.no, baatplassen.no. Trudelutt kaller baatrplassen på kanal 16. Lytter på forumet!

 

Via VHF og Sjöassistanste fikk vi etter 2 timer dykker som fikk lösnet floken og vi kunne gå videre til Havstensund 1000 kroner fattigere, - måtte betale for dykkeren.

 

 

 

 

Hilsen Trude, Lars og skipshunden Japp ombord på Trudelutt

<{POST_SNAPBACK}>

Betale for dykker :confused:de dekker jo Kr.1500 i sjøassistanse for medlemmer . :discuss: ..eller måtte du bare legge ut til du kommer deg hjem :seeya:

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Betale for dykker  :confused:de dekker jo Kr.1500 i sjøassistanse for medlemmer . :discuss: ..eller måtte du bare legge ut til du kommer deg hjem

Vet ikke hvordan det fungerer her i Sverige, betalte casch til dykkeren, - regningen for taxibåten ble sendt automatisk til Sjöassistanse. Sjekker opp når jeg kommer hjem.

 

Lars H.

(fremdeles i Skärhamn, 13m/s utpå)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

men Saga forum ligger nede

Fae . . .!

 

Men fortvil ikke, det er bare redirectingen som ikke fungerer. Gå direkte til: sagaforum.trudelutt.com Forumet ligger nemlig egentlig som et subdomene til mine egne hjemmesider trudelutt.com. Skal undersöke hva dette skyldes når jeg er hjemme om 2 uker.

Lars H.

webmaster for Sagaforumet

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...