hanck Startet 12.September.2018 Del på Facebook Startet 12.September.2018 (redigert) Hei. Jeg har kommet over et regatta skrog jeg har lyst til å blåse liv. Båten er 30 fot og stammer fra sent 1970. Flere steder på dekket flekser det en del. Enkelte av dem så mye at jeg er redd hvis en uviten passasjer skulle mønstre fra en høy brygge kan man gå igjennom. Fra tidligere erfaring er av gamle motorbåter har jeg vært borti lignende uten bekymring, men med tanke på stort potensial fra stag og mast ved fulle seil mot styrke i skroget lurer jeg på om det er spesielle hensyn å ta eventuelt hva som kan gjøres. Det er blitt gjort en lappe jobb hvor styrbord stag skulle vært festet uten at de er satt på.Trolig er det dobbelt skrog. Jeg håper det er noen her med noen gode råd for hvordan utbedre de stedene jeg ser på som svakheter. Den er så og si ribbet innvendig Redigert 12.September.2018 av hanck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Albinisten Svart 13.September.2018 Del på Facebook Svart 13.September.2018 Det er ikke så lett utfra bildene dine og se noe konkret hva slags utfordringer dette dreier seg om. Har du noen bedre oversiktsbilder av hele båten så er det nok lettere for folk å komme med synspunkter. Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 13.September.2018 Del på Facebook Svart 13.September.2018 Hva slags båt er det snakk om ? Dekket er ofte en viktig del av stivheten til hele systemet skrog-rigg, dvs at et stivt dekk forhindrer stramme vant fra å klemme skroget sammen på midten (og dermed bli slakke) og tilsvarende hindrer skroget i å bøye seg langskips pga stramt for- og akterstag. Bilder også fra innsiden vil si noe bl.a. om hvordan røstjern er festet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.