Jump to content

Høy sigarføring??


Marwin

Recommended Posts

Det ble ikke noen langtur med båt i år :cryin: For mye styr med motorskifte, propellstørrelse og andre gjøremål hindret DET. Men jeg merket på forrige "langtur" at størrelse og kostnad på båtene til de fleste, hadde øket betraktelig. Mannen i nabobåsen (3 år gammel Wiking 25) kom betuttet hjem fra tur og sa at nå ville han ikke dra til andre båthavner lengre, for båten hans var for LITEN og out-of-date.... :eek::eek::eek: Følte seg ubekvem, sa han. Merket noe lignende på forrige tur: Min båt var den minste, eldste og styggeste båten i DEN havna på Hitra... Føltes som " den stygge andungen" :blush: At den var bedre utstyrt med elektroniske duppeditter enn de fleste, telte liksom ikke. 20 fot blir liksom litt puslete mellom mange båter på 30 fot+++ og veranda. Og mellom kritthvite habitter med ditto sko+++, blir olabukse og vanlig skjorte LITT "off-line".

At kunnskapen til noen av "kapteinene" lå på et lavt og (kanskje for dem) behagelig nivå, vistes tydelig på håndtering av "redskapen" samt hensyn til hekkbølger osv. Har vi fått for god råd? Begynner båtlivet å bli et nytt område for "show-off"? Jeg bare lurer. Missunnelse fra min side? Nope! Men jeg tror flere av oss kanskje av og til føler noe av det samme?

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Enig, Marwin, så enig! Jeg erindrer en gang vi kom til Bekkjarvik i Viksund'en. Havnen var fylt opp av skinnende og store båter overalt og det var tydelig at det var mye om å gjære å få vist seg frem.

 

Vi så mye av det samme i år også. Spradebasser med million-båter som brukte tiden i havn til å gnikke på hvitskapen sin. Men ut av havnen hadde de aldri klart å komme uten baugpropell ... skal legge inn en tråd om akkurat det senere, for DET er i all efall et artig tema å diskutere.

 

Mht. statusjaget, så har jeg kommet i den tro at båtlivet er blitt en ny arena for en del folks trang til å "keep up with the Jones's". For disse er det viktigere å ha stor og dyr båt som kan skinne over dem selv og som de kan diskutere med likesinnete; enn det er å kose seg på sjøen og trives med båt og sjø i videste forstand. I løpet av sommeren i år overhørte jeg et par meeeget artige konversasjoner mellom nogle slike stolte haner. Bl. a. var en av dem tydelig stolt av, og trodde han fortjente en doktorgrad for, oppdagelsen av lengdeavviket. Han holdt stolt en lang forelesning med bruk av begreper som han åpenbart ikke hadde fnugg av peiling på ...

 

Jeg passer på å dømme folk etter hva de sier og hva de gjør, heller enn på hva de har (vett unntatt). Så for min del gir jeg verdens største og blankeste F@** i hvilke båter andre har og hva de måtte finne på å synes om min båt. Men jeg skal innrømme at jeg frydet meg en gang i sommer da en av disse fintfølende nybakte storbåteierne rynket på nesen av røksignalene jeg sendte da mine søte små grønne monstre ble fyrt opp. Tipper han måtte lufte sitt hvite luftpalass i minst en halvtime etterpå ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

.......Min båt var den minste, eldste og styggeste båten i DEN havna på Hitra... Føltes som " den stygge andungen" :blush: ......... Og mellom kritthvite habitter med ditto sko+++, blir olabukse og vanlig skjorte LITT "off-line"......... Jeg bare lurer. Missunnelse fra min side? Nope! Men jeg tror flere av oss kanskje av og til føler noe av det samme?

Skjønner godt HVA du mener, Marvin - det HENDER at jeg i tunge stunder (når Sabb-monsteret ikke er helt samarbeidsvillig) sveiper innom de samme tankebanene. MEN, så går det en "jævel" i meg, og da føler jeg at MIN glede over båtlivet er MINST like stor som de båteiere i sine fine og store hvite og blanke "skip" som raser forbi. Nå har jeg med vilje valgt en bruksbåt isteden for "stasbåt" - rett og slett fordi den "kler" meg bedre og nettopp fordi jeg da slipper statusjaget. Trenger bare et sundt skrog, en pålitelig dieselmotor og bra fiskevær, så er livet topp! :flag:

 

P.g.a. mitt bruksmønster så slipper jeg dessuten å ligge tett i tett med slike "palasser" - jeg ser dem bare på vei til-og-fra torskehøla mine....... :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Opplevde akkurat det samme i sommer. Synes jo ikke akkurat at 32 fot med takterrasse burde være noen liten båt men da jeg kom inn i Røyksundkanalen/Skogbu i sommer forsvant båten min helt blandt de andre. Ikke det at størrelse og alder er så viktig og jeg ville IKKE ha byttet med de fleste men jeg fikk meg rett og slett "en på trynet", hadde ikke tenkt tanken at der var SÅ mye stor og ny båt ute og gikk. Dagen etter endret sammensetningen seg, en gjeng med de store og nye forsvant og ble erstattet av de litt mer representative på rundt 30 fot og ikke bare fra dette årtusen.

 

....så dukket Hangarskipet til Worse opp...... :lol::lol::lol:

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg har lenge stått og siklet på båter fra havnen i Bergen og ligger det en Princess 62 fot der så får den selvsagt mye oppmerksomhet fra min side, disse båtene fasinerer meg veldig - uten tvil!

 

Men det jeg har lyst til å nevne er at jeg gir blanke fxyz i hvem som eier den og hva han ønsker å bruke båten til. Så en dag en som virket svært nervøs bak spakene til en meget stor princess Vxx, men det hadde jeggu jeg også vert om jeg skulle smyge meg ut med 10 millioner mellom nevene.

 

Noen liker å spise biff på den 15 kvadrat store flybridgen sin, andre griller sommerkotteletter i tresnekken mens noen bygger prammer med boblebad og har ølkasser som stoler, jeg tror alle koser deg på sin måte og det unner jeg alle.

 

Det viktigeste er vel å akseptere hverandre, drar en til en festival kan en ikke klage på at naboen spiller musikk. Legger en seg i en "øde" vik må den fortsatt vere åpen for andre. Ligger en på Zachariasbryggen ja så kan du bare legge ut gjestefendrer med en gang :-)

:flag:

Link to post
Share on other sites

Mye riktig i det dere skriver gutter!

Men jeg fikk meg en skikkelig på trynet i gjestehavna i Horten denne helgen. :headbang:

 

En 40 fots Nimbus kom glidene inn og tok sikte på et lite "høl" inners i havna, longside. Vi satt flere å så på. Jeg og flere til kommenterte at det kunne umulig gå bra å dytte inn en slik kollos på det ledige frimerke av en plass.

 

Gubben på flyen lirket redskapen på plass så elegant som bare det. En halvmeter plass for og bak.

Dagen etter dro de alle avsted med golfbaggene sine til nærmeste bane. :flag:

 

Men vi opplevde det motsatte også. Mens vi var vekke en stund hadde vi fått en ny nabo. Båteieren på den andre siden (Baatplassmedlem) hadde tidligere spurt om han skulle henge ut fendre mot han. - Det trengs ikke, vi har våre egne, var svaret.

 

Ut på kvelden, ved 22.30 tiden så jeg at han hadde glemt å slå av lanterne sine og jeg nevnte høflig at lanternene sto påslått. Da utbrøt fruen ombord: - Jeg har sittet og sett på det koslige lyset. Jeg syntes det var pent jeg?!, svart fruen. Han fortalte at de hedde hatt båt i 20 år og hadde aldri glemt dette. Jeg svarte: Denne gangen var det deg, neste gang er det kanskje meg, svarte jeg for å glatte litt på det nye naboskapet. I samme slengen spurte jeg om jeg skulle ta ned flagget hans også, ettersom jeg sto like ved flagget og kunne strekke meg bort og nappe opp flagget fra holderen. Da ble det stille hos våre nye naboer.

 

Dagen etter skulle paret med venner dra avgårde. Etter det 5. forsøket kom de seg ut av havna.

 

Mitt poeng er: Hvorfor være hovmodig når man møter nye naboer i gjestehavna. Denne båteieren ville tjent på å spille på lag. Og hans stakkars frue måtte gjøre mange akrobatiske øvelser foran på båten til manges beskuelse. Bålivet er mangfoldig.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Dagen etter endret sammensetningen seg, en gjeng med de store og nye forsvant og ble erstattet av de litt mer representative på rundt 30 fot og ikke bare fra dette årtusen.

 

....så dukket Hangarskipet til Worse opp...... :lol:  :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

 

... og da var idyllen med ett ødelagt??? :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Dette er jo et morsomt tema. Vi noterte oss dette fenomenet i sommer med noe undring for hvor blir det av alle disse ikke-helt-nye-båtene som det var så mange av før? De blir jo ikke skrotet... Merkelig! Kanskje mange av dem ligger hos meglerne for salg???

 

Vel, vi trodde dette var et øst/sørlandsfenomen, men der tok vi skammelig feil. Det er neste verre når vi rundet Lindesnes/Lista/Jæren og kom til vestlandet. Her florrer det jo av store digre flybridgebåter. Jeg syns i motsetning til noen av dere andre at de fleste klarer seg bra, noen unntak er det jo alltid. Som oss selv med kritthvit båt. Vi slapp dreggen for langt ute tre ganger på Citadelløya utenfor Stavern, kilte ankervinsjen og røyk splinten i baugpropellen!!! Da var det nok mange som noterte seg kritthvit båt ja og det kom vel noen kråketær til i margen tenker jeg. Husk, alle tullingene er ikke blodferske båteiere, noen lærer bare aldri :lol:

 

Jeg tror nok at en flott ny båt som det lyser +2 mill av skaper litt avstand i utg.pkt, men jeg tror de fleste av de som eier dem er folk som har solgt og kjøpt båter gjennom årtier og som nå har tatt seg råd til ny båt... Det kan ikke være SÅ mange førstegangsbåteiere blant de med så dyrer båter.... MEN det er kanskje andre oppfatninger av akkurat det??

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

... og da var idyllen med ett ødelagt???    :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp!!!.... neida, der har alltid vært en og annen båt litt større enn de andre men hele Skogbu full av BARE store båter og de fleste fra dette årtusen.... de fleste lignet mer eller mindre velbrukte såpestykker, det ble litt mye for meg....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

... de fleste lignet mer eller mindre velbrukte såpestykker, det ble litt mye for meg....

<{POST_SNAPBACK}>

Og det mest velbrukte av dem alle må vel være Sealine?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ikke pokker om jeg gidder å misunne alle de store fine båtene eller å føle meg "mindreverdig" på noen måte.Misunnelse er bortkastet energi. Slagskipet har rundet 19 år og er god for 19 til ihvertfall. Dessuten passer hun meg som hånd i hanske,så tanken på bytte båt er ikke eksisterende. Og ikke bekymrer jeg meg mye for båtprisene,renta eller ei ny ripe i stoltheten :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Og min er 27 år... Ser ingen grunn til å bekymre meg av den grunn. Ellers så har jeg inntrykk av at de med store hvite båter gjerne legger seg på plasser der de får vist seg frem litt, som store gjestehavner, bysentra etc. Rundt i uthavnene og på mindre steder ser man dem svært skjelden, der er det "normale" halvgamle båter mellom 25 og 32 fot som rår stort sett.

 

Men det er vel litt av poenget med 50 fot hvit plast at folk skal legge merke til en? I hvert fall for mange ser det ut til... :wink:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

... Ellers så har jeg inntrykk av at de med store hvite båter gjerne legger seg på plasser der de får vist seg frem litt, som store gjestehavner, bysentra etc. Rundt i uthavnene og på mindre steder ser man dem svært skjelden, der er det "normale" halvgamle båter mellom 25 og 32 fot som rår stort sett.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ser liksom ikke helt for meg 50-60 kritthvite fot i multimillionklassen stikke baugen inn i fjæresteinene og ankre opp slik de mindre/eldre båtene gjør..... Det er nok litt mer naturlig at de finner seg en skikkelig kai.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Mange av de som er eiere av båter som nærmer seg 40 fot, for ikke å si 50 fot, har en gang også hatt mindre båter på 20-30 fot. Det som er litt snodig er at når man snakker med noen av disse eller hører dem diskutere båter så virker det imidlertid som mange av dem har glemt dette når man hører enkeltes nedlatende holdning til mindre båter.

 

Som eksempel kan jeg nevne en arbeidskollega av meg. Vedkommende har hatt mange båter opp gjennom tidene. De siste årene har det gått fra en Saga 27, via Nord West 900 til den han har nå som er en nyere flybridgebåt (som jeg ikke husker navnet på) på rundt 40 fot. Holdningen hans har også forandret seg i takt med båtstørrelsen. Selv har jeg en 25 fots båt og tidligere så gikk det greit å diskutere ulike båter og salgsobjekt på denne størrelsen med vedkommende. Nå er imidlertid tonen den at slike båter (25-30 fotere fra midten av 80-tallet) ikke er noe å samle på - det er bare gammelt rask og alt for lite. Men som jeg også har sagt til ham så er det ikke alle som trenger å ha en alt for stor båt som penisforlengelse. Noen er fornøyd med det utstyret (båten altså!) man har.

Link to post
Share on other sites

Har opplevd å føle meg smått liten i år som i fjor, på samme plassen - Lindøy utenfor Stavanger. Der er det ikkje alltid så enkelt å komme til da dei relativt store båtene tar opp godt med plass for å si det sånn :smiley:

Bilde

Største båten fra venstre er på ikkje mindre enn 65 for, og da blir mine 27 fot ikkje rare greiene, måtte legge til kais med dregg akter og ein taustump i land på utstikkeren til høgre og bære barnevogn med 4 uker gammel matros langs rekken og fram på fordekket for å komme i land... Men som sagt tidligere i tråden så trur eg faktisk at eg kanskje har meir glede av min båt enn det dei har av sin da det slipper det evinnelige pussejaget for å holde det kvite kvitt... Var opptil fleire her som hadde heile familien i sving for å gnikke og gnu :crazy:

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Link to post
Share on other sites

Hei båtfolkens! :seeya:

Jeg skrev en artikkel tidligere på sommeren med tittelen "Båtfolk er rare". Denne tråden understreker det. Vi var en hel gjeng med Baatplassfolk i Horten i helgen. Det var ikke mange hvite palasser blant dem. Men det var vi som hadde bryggeparty! Det var vi som hadde et veldig koselig fellesskap. Det var vi som tok i mot nye båtfolk i kretsen. (Med Astor som det naturlige midtpunktet som vanlig! :lol: )

Det var litt pussig å observere at folket i de store båtene holdt seg for seg selv. Dem om det. Tidligere var det stort sett seilere som var for "fine" til å menge seg med motorbåtfolk. Det lå en Bavaria-seiler aktenfor meg i Strømstad. Han fortalte at han hadde hatt motorbåt i mange år før han nå hadde blitt seiler. Derfor kunne han ikke melde seg inn i KNBF! Heldigvis har vi mange seilere her på Baatplassen (og noen dem er også medlemmer i KNBF), og takk for det!

Jeg tror vi bare må innse at båtlivet forandrer seg om vi liker det eller ei. Det viktige må være at at de av oss som liker det gode båtlivet på vår måte, ikke irriterer oss over "folk i båt" som vil ha sitt båtliv på sin måte. Det vi må være enige om er at "spradebassene" på sjøen ikke skal ødelegge det trivelige båtlivet for oss andre ved uvettig adeferd på sjøen. På den annen side må vi ikke bli en gjeng med grinebitere som forsurer vårt eget båtliv ved å irritere oss over at verden - og båtlivet - forandrer seg hele tiden.

Hold fast på det gode båtlivet - på din måte!

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Ja dette var velkjent, føler meg liten med mine 23 fot ( ok da er det kanskje lite da, men det er MIN båt :cool: ) Reiste noe uker i Sverige iår og da opplevde jeg faktisk å føle meg rimelig stor i mange havner. Svenskene koser seg med sin båter. Virker som de ikke har samme jaget etter store statussymbol, men derimot setter pris på båtlivets gleder. Det blir sikkert SAverige neste år :cheers:

Link to post
Share on other sites

Hei båtfolkens!  :seeya:

Jeg skrev en artikkel tidligere på sommeren med tittelen "Båtfolk er rare". Denne tråden understreker det. Vi var en hel gjeng med Baatplassfolk i Horten i helgen. Det var ikke mange hvite palasser blant dem. Men det var vi som hadde bryggeparty! Det var vi som hadde et veldig koselig fellesskap. Det var vi som tok i mot nye båtfolk i kretsen. (Med Astor som det naturlige midtpunktet som vanlig! :lol: )

Det var litt pussig å observere at folket i de store båtene holdt seg for seg selv.  Dem om det. Tidligere var det stort sett seilere som var for "fine" til å menge seg med motorbåtfolk. Det lå en Bavaria-seiler aktenfor meg i Strømstad. Han fortalte at han hadde hatt motorbåt i mange år før han nå hadde blitt seiler. Derfor kunne han ikke melde seg inn i KNBF! Heldigvis har vi mange  seilere her på Baatplassen (og noen dem er også medlemmer i KNBF), og takk for det!

Jeg tror vi bare må innse at båtlivet forandrer seg om vi liker det eller ei. Det viktige må være at at de av oss som liker det gode båtlivet på vår måte, ikke irriterer oss over "folk i båt" som vil ha sitt båtliv på sin måte. Det vi må være enige om er at "spradebassene" på sjøen ikke skal ødelegge det trivelige båtlivet for oss andre ved uvettig adeferd på sjøen. På den annen side må vi ikke bli en gjeng med grinebitere som forsurer vårt eget båtliv ved å irritere oss over at verden - og båtlivet - forandrer seg hele tiden.

Hold fast på det gode båtlivet - på din måte!

Hilsen Syvert  :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

Kloke ord Syvert. Takk for sist forresten. Riktig hyggelig blei det på bryggekanten i Horten utover kvelden.

En ting som jeg synes har blitt tiltagende og som har akselerert i de senere åra er sk. "morro på sjøen" utstyr. Jeg snakker om allt fra vannskotere til skjærgårdsjeeper, RIBèr og lignende. Produsentene utviser en sjelden kreativitet når det gjelder å overrøse markedet med slike morrosaker som har stooor motor og går fort. Mange, og meg selv inkludert fra tid til annet, irriterer seg over denne tilsynelatende formålsløse fram og tilbake og rundt i ring kjøringen som støyer og lager bølger i pjolterglasset til godtfolk som ligger fortøyd.

Båtlivet forandrer seg som du sier. Ja det gjør nok det, og det nytter ikke å stritte imot. I framtiden ser vi nok stadig mer av slike morrosaker, mens vi som er "seriøse fritidsbåtytøvere" nok stadig blir ferre, i hvertfall relativt sett. Og når det kommer til stykket, hvem har egentlig oppskriften på det gode sjøliv?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

har jeg hadd bedre råd og mere tid til båten så har jeg antagelig kjøpt en Najad eller en hallberg-rassy.

så det er fortsatt en drøm. :yesnod:

men jeg er strålende fornøyd med min gamle bostrøm 31 mk2 ,og den glede jeg føler med og eie den og bruke den er minst like stor som jengen med lankt dyrere båter, og dette tror jeg alle føler man blir glad i skuta si.

men så snart en lanktur seilas blir et faktum ,blir det skiftet til større båt som er tryggere på di store hav :sailing:

 

ei den båten du har råd til og bruke, og kann bruke, er mitt synspunkt :wink:

Link to post
Share on other sites

... hvem har egentlig oppskriften på det gode sjøliv?

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, si DET... Det er vel egentlig en individuell "sak". MIN "oppskrift" er at jeg kan bevege meg i alle fartsområder opp til over 20 knop, kjøre i ganske tøff sjø (for en 20-foting), har nok "leamikk" til å finne frem selv i mørke, kan bo ombord med madammen noen dager i slengen OG kan traile ekvipasjen til Lofoten eller Sørrlandet på under et døgn. :yesnod:

Og ikke minst: Jeg kan dra opp en fisk eller fem UTEN at verdien og trivselen i båten ramler nevneverdig. MEN: Det vil kreve litt "mental styrke" å legge til ved en marina mellom verandabåtene på 30-40 +++ fot! :blush:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Ja egentlig. Det er svært individuellt og det bør respekteres.

Jeg tilhører den gruppen som mener at båter bør enten ha seil, eller gå forferdelig fort. Treff på begge kriterier samtidig er framifrå.

Selv er jeg den kry innehaveren av en utgammel Comfortina, og har etterhvert egentlig ikke lyst på noen annen båt.

Men den gode følelsen av en hurtiggående båt med et skrog som skikkelig "biter" i sving er heller ikke å forakte.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

MEN: Det vil kreve litt "mental styrke" å legge til ved en marina mellom verandabåtene på 30-40 +++ fot! :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm syntes ikke det Marwin. La til både 30 og 40 +++ i helgen med din båt uten at det gjorde meg noe som helst... :cheers:

Hadde ellers hva man kaller "det gode sjøliv" fullt representert i helgen. Hyggelige mennesker på sjøen og ombord. Masse båtliv rundt og deilig vær.

Mvh

 

Pjolter

Redigert av Pjolter (see edit history)

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...