Jump to content

Høy sigarføring??

Marwin

Recommended Posts

Med mine 26 skranglete fot føler jeg meg ofte liten i havna, men det gjør ingenting. Jeg har de fota ofte helt for meg selv. Om det er noen med 45+ fot ved siden av meg, så ser jeg gjerne at de har med kone, barn, barnebarn, en hund og en venn av familien. Et lite kaos ombord på båten med andre ord. Triveligste opplevelsen var nok da en kaptein på en slik båt kom bort for å slå av en prat om hvordan han seilte alene før på en båt av lik størrelse med min og ga meg rikelig med tips og lykkeønsker da jeg nevnte jeg var fersk i gamet.

Litt kjedelig er det om disse to-etasjersbåtene legger seg slik til at de tar kveldssola, og det allikevel var plass på andre siden.

Litt kjedelig er det om disse to-etasjersbåtene legger seg slik til at de tar kveldssola, og det allikevel var plass på andre siden.

La oss på en plass i en gjestehavn i fjor, da nabobåten ble potte sur fordi vi tok sola deres. Det var den eneste ledige plassen, så noe alternativ fantes ikke. Hadde jeg kunne valgt, ville jeg lagt meg på andre siden av dem, men det var ikke noe alternativ.Det var lett å se at de hadde horn i siden til oss, men det kan jeg ikke la gå innpå meg. Vi har alle forskjellige båter, og jeg kan ikke være hjemme til utpå høsten bare for å ikke stjele kveldssola til nabobåten syns jeg :smiley:

Men den linken til DN var morsom denne tok "førstepremien" i humor :giggle: :

"En annen ringte hovedredningssentralen fordi han trengte hjelp til å finne ut hvor han var. Han oppga at han befant seg et sted i Danmark, men det viste seg at han lå like utenfor Arendal."

Må vel ha vært misforståelse angående promillegrensen der også ikke bare Danmark utenfor Arendal :lol: Fint å kunne som total nybegynner kunne lese om folk som knuser deg i støvet når det gjelder uvitenhet angående båt  :lol:

Angående selve tråden så er jo noe av grunnen til å kjøpe mindre og billigere båt til å begynne med å nettopp slippe å ødelegge drømmebåten med en nybegynnerfeil og gjerne la havna og andre folk sine båter slippe å lide for denne feilen også :giggle:

Ellers så er det jo disse flotte båtene som skaper ønsker og drømmer om å eie båt, husker at når jeg var 6 år gammel og på ferie i Kristiansand så kikket jeg på de flotte svære Princess båtene og tenkte "sånn skal jeg ha engang". Det er slikt som får "landkrabbe" til å drømme om sjøen.

Redigert av XardasKSP (see edit history)

Ugletroll eller ikke, det er jo egentlig en spennende(?) utvikling og kanskje debatt.

Jeg skal ikke si at jeg ikke av og til har gått langs brygge og vært misunnelig på en og annen båt som er nyere og blankere enn min. Spesielt når "gammelbåtsyndromet" dukker opp, og det føles som om ALT går i stykker på en og samme gang. Da har jeg skikkelig lyst på noe nytt, hvor ledningene ikke har irret til langt inni det forb** rommet man ikke kommer til, krypstrømmer som tømmer batteriet og du skjønner f*** ikke hvor den går.

Men når jeg ligger i uthavn, eller har båten full av unger som hopper og danser på dekk, eller prøver å dra opp en makrell fra aktern - da kjenner jeg at jeg egentlig er ganske lykkelig for at jeg har en båt som allerede har noen riper og skavanker. Om jeg skulle dulte borti noe så utgjør ikke det et massivt verditap; da kliner jeg på litt sparkel og fikser så det ser sånn passe ut. Ja, når jeg tenker på det så tror jeg at jeg har et mye mer bekymringsfritt liv med gammelbåten enn om jeg skulle hatt noe nytt og blankt. Det er rett og slett ikke så farlig om det skulle bli en ripe til, det bare føyer seg inn i mønsteret.

Nei, folk får ha så mye sigarer de bare vil. Jeg koser meg med det jeg har.

Guest Avmønstret#

Men når jeg ligger i uthavn, eller har båten full av unger som hopper og danser på dekk, eller prøver å dra opp en makrell fra aktern - da kjenner jeg at jeg egentlig er ganske lykkelig for at jeg har en båt som allerede har noen riper og skavanker. Om jeg skulle dulte borti noe så utgjør ikke det et massivt verditap; da kliner jeg på litt sparkel og fikser så det ser sånn passe ut. Ja, når jeg tenker på det så tror jeg at jeg har et mye mer bekymringsfritt liv med gammelbåten enn om jeg skulle hatt noe nytt og blankt. Det er rett og slett ikke så farlig om det skulle bli en ripe til, det bare føyer seg inn i mønsteret.

Nei, folk får ha så mye sigarer de bare vil. Jeg koser meg med det jeg har.

Kjenner meg godt igjen :-)

Kan godt ha fine ting som skal "stå på utstilling", men det er to ting jeg syns er og skal være bruksgjenstander, bil og båt. Begge deler liker jeg definitivt best å ha godt brukt. Langt utenfor garantitid og påtvungede serviceintervall, dyre forsikringer, høy verdi osv. 

Ingen skal få kjeft eller sure tryner for ripe i gelcoat eller lakk. Det er både lov og naturlig å gjøre feil og tabber og så lenge det ikke rammer annet en materielle gjenstander er alt såre vel. Det skal brukes til det er utslitt og blir kassert. 

Det betyr mye for meg å være på sjøen. Hva som holder meg flytende er underordnet. 

Ingen jeg vet om har den største og fineste båten, huset, bilen, lommeboken eller.........! Vi har vel alle noe å strekke oss etter, hvis det er så om å gjøre.

Og de med tendens til å mene at de med finere ting enn oss selv er overlegne og hovne, synes jeg er passelig ynkelig. Det er vel ikke noen tvil om at de av Båtplassens medlemmer med de fineste båtene, er like hyggelige og hjelpsomme som alle andre, og den egenskapen tror jeg de tar med seg ut på sjøen.

Redigert av Zitt (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...